:yoshik - akurat tutaj ( chodzi mi o ten artykuł, że gry nie są pokazywane na Xbone ) może zostanę "adwokatem diabła", ale jak sam się śmieję z robienia sobie czarnego PR przez MS, tak w tym przypadku, to już trochę bezmyślna fala "hejtu". Wynika to zupełnie z niezrozumienia procesu developmentu.
Po pierwsze, dziś bardzo rzadko tworzy się bezpośrednio na docelowej platformie. Cross-development to norma. Ja na Vitę tworzę na PC, większość czasu wszystko śmiga na PC z podpiętym padem, bo tyle mi wystarcza. Deployment na konsolę nie jest problemem, ale szybciej jest pewne rzeczy testować na PC.
Po drugie, platforma deweloperska wcale nie musi być w ogóle zgodna ze sprzętem, na który się tworzy. Tworząc na Androida używasz sprzętu z ARM na pokładzie i chipsetu graficznego zgodnego z GLES2.0? Nie, korzystasz z PC wystarczająco mocnego by tę platformę zaemulować, a w przypadku iOS jedynie zasymulować ( symulacja i emulacja, to dwie różne rzeczy ).
Po trzecie, X1 i PS4 są zgodne w sumie hardwarowo z tym z PC, ALE PS4 nie ma na pokładzie systemu Windows ( nieważne czy 7 czy 8 ). X1 ma Windows, ma DX i tym łatwiej jest wykorzystać mocnego PC do developmentu. Zresztą MS poszedł już dawną tą drogą w przypadku XNA. Przecież do XNA wystarczyło właściwie tworzyć na PC ( jedna opcja do zmiany architektury ) i jeśli trzymało się odpowiednich limitów, to deployment na X360 i odpalenie tego nie był problemem. Co więcej, większość takich rozwiązań często pozwala na dostosowanie wydajności do finalnej platformy, co by deweloper nie był zdziwiony jak się okaże, że jest jedynie 5FPS.
No a po czwarte, to właśnie testowanie na PS3 często było bólem, bo wynikowa binarka z dołączonymi symbolami potrafiła przekroczyć 1gb w wielkości. Stąd na większości platform, jeśli jest możliwość, to sam deployment na finalną platformę omija się do momentu, gdy jest to niezbędne. Dotyczy to właściwie każdej platformy.
Ja nie mówię tu, że MS nie dał ciała, bo dał tak, że chyba gorzej się już nie da ( a i tu pewnie się mylę ). Sam po prostu z trudem oglądałem wszystkie ich konferencje, bo aż ciężko uwierzyć, że ktoś tak bezmyślnie usiłuje sprzedać nowy produkt ( ba, nawet nie sprzedać, bo przecież powiedzieli, że jak się X1 nie podoba, to dla tych graczy nadal jest X360
). Ale akurat co do kwesti odpalania gier na X'a na PC nie mam akurat wiele do zarzucenia, bo tak często się robi, gdy architektury są zbliżone nie tylko hardware'owo, ale i softwareowo ( a nawet jeśli nie ). Naprawdę, jak piszesz pod DX, to masz przez większość czasu gdzieś, czy tam siedzi Radeon czy Nvidia.