Ostatnio trwała walka mistrza i ucznia...
Dobrze jest w tle swoich kampanii umieszczać mity i legendy. Historie, które niekoniecznie są prawdziwe ale które postacie ze świata gry znają jako cześć swojego dziedzictwa kulturowego. Zazwyczaj jest to tylko wzbogacanie świata gry, ale czasem stanowi zahaczkę ważnych elementów fabuły dla graczy lub NPC.
A taka jest podstawowa funkcja budowania świata twojej kampanii: zapewnianie zahaczek. Trzeba zapewnić ich sporo bo gracze skorzystają z niewielu. Tak naprawdę mają już pewne rzeczy w swojej głowie i szukają tylko odpowiednich zahaczek. Ale jeśli te się nie pojawią, historia może się rozsypać. Możesz znaleźć się w sytuacji kiedy twoi gracze bez celu wałęsają się po świecie od jednego losowego spotkania do następnego; jasne, walczą z potworami lub wrogami by poszukać następnego wyzwania ale bez jakiegoś spinającego to wszystko motywu.
(Nie twierdzimy że na pewno to nastąpi ale jest to pewne ryzyko bycie MG to wieloaspektowa dyscyplina i możesz spleść historię z wątków, jakie sam ustawiłeś jeśli poświecisz temu czas i starczy ci umiejętności. Po prostu sugerujemy jedno z narzędzi które mogą ci to ułatwić.)
Ale jeśli zapewnisz im zahaczki, gracze mogą wykorzystać je do swoich własnych celów. Mogą budować własne legendy. Włączyć się w kreowanie świata gry. Dzięki temu gracze staną się bezpośrednio zaangażowani w świat gry a tobie, jako MG, ujmą nieco pracy.
Jak to się wszystko skończy zależy od twojego stylu Mistrzowania, ale większość MG zgadza się że jest to rzecz warta wysiłku.
Postacie graczy to herosi świata gry. Z definicji, są dobrzy!
Cóż, przynajmniej ci, którym gracze dopingują.
Jednak konflikty wewnątrz drużyny nie są niczym nowym. W końcu czy twój złodziej byłby godzien swego miana gdyby od czasu do czasu nie zajrzał do sakiewek swoich towarzyszy? Jednak rzadko się zdarza żeby taki konflikt przerodził się w realną walkę miedzy postaciami. Gdybym tak złapał tego śmierdzącego złodzieja, wypłazowałbym go mieczem i dał mu nauczkę
Czasem losy świata lub wszechświata zależą od jednego rzutu kostką.
Można się sprzeczać: czy o losie całego świata gry powinno zdecydować coś tak losowego i kapryśnego jak wielościenna kostka z plastiku (lub innego materiału, zależy jak bardzo kosztowny masz gust w doborze kostek)?
Odpowiedź? Oczywiście, że tak!
Źródło: Darths & Droids
Archiwum komiksu
--
Żyj wiecznie lub umrzyj próbując.