Ostatnio został przyznany Bystrzak Roku...
Jeśli w swojej grze używasz klasycznych potworów, gracze będą mieli pewne oczekiwania wobec ich zachowania, możliwości oraz słabych stron, które można wykorzystać do ich pokonania. Niektórzy gracze czują się dzięki temu bardziej komfortowo. Dla innych to brak kreatywności i źródło znudzenia: Hm hm, kolejny kappa Kłaniamy się mu grzecznie i głęboko.
By utrzymać graczy w napięciu, musisz adaptować i modyfikować. Niech twoje złe faerie będą to podatne na miedź a niewrażliwe na żelazo. Niech twoje mumie noszą Pierścień Odporności na Ogień. Jeśli twój zielony szlam okaże się czerwony, będzie go trudniej zidentyfikować. To dobry i zapewniający przednią rozrywkę! sposób, by wiedza graczy o potworach wzięta skądinąd nie wpływała w tajemniczy sposób na postępowanie ich postaci.
Ale są pewne granice, do licha!
Rozmawianie o sprawach gry w miejscach publicznych, gdzie możesz być usłyszany, jest obarczone pewnym ryzykiem. Większość ludzi nie odgrywa fikcyjnych zdarzeń i historii, i nie odczuwa potrzeby opowiadania tego potem z perspektywy swojej postaci; oznacza to że większość ludzi słysząc takie rzeczy nie od razu dojdzie do (właściwego) wniosku, że mówisz o fikcji.
Przez to możesz wydawać się innym szalony lub niebezpieczny. Najlepszą obroną jest po prostu przyznać się do bycia nerdem. Choć, niektórzy woleliby spotkać niebezpiecznego szaleńca.
Chewbacca wyrzutkiem? Szczęśliwie, ma już gotową linię obrony.
Źródło: Darths & Droids
Archiwum komiksu
--
Żyj wiecznie lub umrzyj próbując.