Ostatnio ważył się czyjś los...
Wiele osób uważa ideę 'przywracania równowagi Mocy' za głupotę, ponieważ w czasach, kiedy toczy się akcja Mrocznego Widma, przeważa Jasna strona Mocy.
Niestety, słowo 'równowaga' pozostawia tu dość szerokie pole do interpretacji. Obowiązującą jest ta, że istnienie zła we Wszechświecie jest wynikiem braku równowagi, a jej przywrócenie oznacza pokonanie i wyeliminowanie zła (tak, sądzi Qui-Gon). Jednak według MG brak równowagi oznacza przewagę Jasnej strony Mocy w Galaktyce
Bądź bardzo ostrożny, kiedy udzielasz jednemu z graczy władzy nad innym.
Gracze lubią uważać, że ich plany są przemyślane i oryginalne. Ale skoro większość scenariuszy to mniejsze lub większe przeróbki czegoś, co już było (co jest ok, jeśli wprowadzisz własne niespodzianki), ich rozwiązanie też nie będzie zbyt oryginalne. Kiedy gracze zaczynają powtarzać swoje własne pomysły, czas na mały wstrząs.
Planowanie bitwy może sprawiać więcej frajdy niż sama bitwa. Jako MG musisz zarezerwować trochę czasu, żeby pozwolić graczom upajać się swoimi chytrymi planami, perspektywą epickiej walki i niełatwego zwycięstwa, zanim zaczniesz rzucać kośćmi i sprawdzać, czy aby modyfikator +2 do ataku z flanki liczy się w walce z kimś o Czułych Zmysłach, jeśli światło nie jest lepsze od księżycowego.
Tak. Lepiej wyobrażać sobie, jak będzie fajnie.
Jeżeli masz w drużynie eksperta od czegoś, co pojawia się w twojej grze, zagoń go do roboty. Z takiej współpracy mogą wyniknąć fajne rzeczy, a oprócz tego ktoś inny będzie się teraz wdawać w dyskusje z graczami, dotyczące realizmu gry.
Źródło: Darths & Droids
Archiwum komiksu
--
Żyj wiecznie lub umrzyj próbując.