Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…BO POWAGA ZABIJA POWOLI

Czyli jednak się da?! Twórcy Hogwarts Legacy pokazują, jak się robi udane porty - W co jest grane?

32 578  
152   40  
W dzisiejszym odcinku:
  • Strategia w świecie Star Wars to nie był żart
  • Twórca Fallouta zdradził, że pierwotnie krypty w grze nie miały być tylko domem dla mieszkańców
  • Mod do Skyrima pokazuje możliwości chatbotów w grach
  • Finowie stworzyli mapę do CS:GO, która ma uświadamiać Rosjan o wojnie w Ukrainie

#1. Strategia w świecie Star Wars to nie był żart


Strategia czasu rzeczywistego w świecie Gwiezdnych wojen? Coś, co choć odrobinę przywodzi na myśl kultowe Empirea At War? Tak, poproszę! Jeśli wydaje wam się, że jest to zbyt piękne, aby mogło być możliwe, to mam dla was bardzo dobre wieści. RTS w świecie Star Warsów powstaje i ma się pojawić szybciej, niż się spodziewamy… cokolwiek to znaczy.

Ale trzeba trzymać emocje na wodzy, bowiem na razie informacje te nie zostały oficjalnie potwierdzone. Wszystko zaczęło się od odpowiedzi na tweeta.



Andy Robinson – były pracownik Playtonic Games i obecny naczelny serwisu VGC – w odpowiedzi na wpis pewnego użytkownika dotyczący wspomnianego wyżej Empire At War napisał:

Wyobraź sobie, że nie będziesz musiał długo czekać na RTS w świecie Gwiezdnych wojen od znanego dewelopera...
Internaucie od razu na myśl przyszła zapowiedziana strategia od Respawnu i EA, jednak Robinson szybko napisał, że to, co on ma na myśli, nie zostało jeszcze zapowiedziane.

Pozostawia to dużo miejsca na spekulacje i domysły. O co może chodzić? Ciężko na ten moment powiedzieć coś konkretnego, pozostaje tak naprawdę tylko czekać na dalsze – i może nieco bardziej oficjalne – informacje.

#2. Twórca Fallouta zdradził, że pierwotnie krypty w grze nie miały być tylko domem dla mieszkańców


Uwierzycie, że od powstania pierwszego Fallouta minęło już 26 lat? Seria wprawdzie zaliczała wzloty i upadki, jednak nie można odmówić jej potężnej popularności i rozpoznawalności. Tim Cain, jeden z programistów pracujących przy pierwszym Falloucie, zdradził w jednym ze swoich filmów że krypty miały być czymś więcej niż tylko schronieniem dla mieszkańców.

https://youtu.be/oWd4RBdeoaM
Zdaniem Caina krypty miały przede wszystkim pełnić rolę tymczasowego schronienia i miejsca, gdzie mieszkańcy mieliby opracowywać technologię, która pozwoliłaby im wydostać się ze zniszczonej wojną atomową Ziemi.

Nie chodziło tu jednak o lot na Marsa, czy na jakąkolwiek inną planetę naszego układu, a o daleki lot do miejsca, które mogłoby stać się drugą Ziemią. Właśnie to było przyczyną przeprowadzania wielu eksperymentów w różnych kryptach, które napotykaliśmy po drodze.

Twórcy po czasie zrezygnowali jednak z tej koncepcji i skupili się na akcji, która rozgrywała się tylko i wyłącznie na Ziemi.

#3. Mod do Skyrima pokazuje możliwości chatbotów w grach


Nie da się ukryć i było to już udowadniane niejednokrotnie, że chatboty takie jak ChatGPT są świetnym sposobem na rozwijanie gier typu RPG. Można tchnąć nieco życia w przestarzałe już tytułu, dzięki czemu zyskują one na atrakcyjności. Weźmy na przykład takiego Skyrima i jeden z modów stworzonych przez użytkownika.

Całość powstała z myślą o rozgrywce w VR-ze i interakcji z postaciami NPC. Modyfikacja wykorzystuje ChatGPT do tworzenia dialogów i xVASynth do przekształcania ich w treści audio wypowiadane przez postacie poboczne. I tak na przykład możemy porozmawiać sobie z naszą towarzyszką przy ognisku i zaskoczy ona nas rozmową, która nie została napisana przez scenarzystów.

https://youtu.be/Gz6mAX41fs0
Wszystko to nie byłoby możliwe bez Whispera, który pozwala nam komunikować się ze światem gry za pośrednictwem wypowiadanych przez nas słów.

https://youtu.be/u_Zn89_g7ok
Oczywiście nie wygląda to na ten moment zbyt zachwycająco, należy jednak pamiętać, że jest to malutki projekcik tworzony przez jedną osobę. Strach pomyśleć, co udałoby się osiągnąć, gdyby wzięło się za to całe studio z potężnym zapleczem finansowym. Cóż, być może dane nam będzie przekonać się o tym w niedalekiej przyszłości.

#4. Finowie stworzyli mapę do CS:GO, która ma uświadamiać Rosjan o wojnie w Ukrainie


Niektórym pewnie trudno zdać sobie z tego sprawę, ale wielu Rosjan nie jest do końca świadomych tego, co dokładnie dzieje się za ich Zachodnią granicą. Karmieni są propagandą serwowaną przez władze, a przekaz zza ściany często do nich nie dociera. Trzeba więc szukać sposobów, aby to obejść.

Na całkiem oryginalny pomysł wpadli twórcy map do gry Counter-Strike z Finlandii. Zaprojektowali oni lokację nazwaną de-voyna (ros. wojna), która przypomina zniszczone wojną miasto we wschodniej Europie. Nazwa i charakter miejsca nie są oczywiście przypadkowe. Jednak to nie wszystko.


Na mapie umieszczonych zostało wiele lokacji, które bezpośrednio związane są z rosyjską inwazją. W jednym z pomieszczeń znajdziemy na przykład plany ataku na Ukrainę wraz z mapą, czy artykuły o wojnie w języku rosyjskim.

Czy przyniesie to zamierzony skutek? Pewnie nie w bardzo dużym stopniu. Jeśli jednak pomoże uświadomić choć część tych, którzy nie zdają sobie sprawy z tego, co się dzieje w ich sąsiedztwie, to chyba było warto.

#5. Twórcy Hogwarts Legacy pokazują, że da się zrobić dobry port na stare konsole


Premiera Hogwarts Legacy na konsole poprzedniej generacji została wprawdzie odłożona nieco w czasie, jednak zdarzyło jej się tylko jedno opóźnienie i posiadacze PlayStation 4 już teraz mogą eksplorować świat magii i czarodziejstwa. A podobno jest co zwiedzać, ponieważ port okazał się bardzo udany.

https://youtu.be/n6H5ku6Vzdw
Twórcy mają powody do dumy, bowiem gra zarówno na PS4 jak i na PS4 Pro wygląda i działa bardzo dobrze. Gra działa płynnie nawet w 50 klatkach na sekundę w całkiem rozsądnych rozdzielczościach. Dla PS4 Pro jest to Full HD, natomiast dla PS4 jest to 1600x900px.

W tym miejscu warto również wspomnieć, że Hogwarts Legacy dosłownie rozbiło bank. Wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 roku studia Avalanche Software prezentują się lepiej niż dobrze. Gra wygenerowała bowiem ponad miliard dolarów przychodu w niecałe dwa miesiące. Podobno udało się sprzedać ponad 15 mln egzemplarzy.

W tym tygodniu w Epic Games Store do pobrania trzy gry: Kangurek Kao, Horizon Chase Turbo oraz Against All Odds.

W poprzednim odcinku: Informacje na pudełkach Redfall muszą być zaklejane. Chodzi oczywiście o FPS-y

3

Oglądany: 32578x | Komentarzy: 40 | Okejek: 152 osób

Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?

Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą
Najpotworniejsze ostatnio
Najnowsze artykuły

28.04

27.04

26.04

Starsze historie

Sprawdź swoją wiedzę!
Jak to drzewiej bywało