Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…BO POWAGA ZABIJA POWOLI

Forum > Grajdołek Mistrzów > Jakie w miarę tanie gogle do VR?
Cajanus
Cajanus - Superbojownik · 7 lat temu
Hej,

bawiłem się nieco cardboard'em od Google'a (tym kartonikowym), ale jakiś niedosyt. Wiem, że :salival się bawił gearvr, ale nie mam samsunga i mieć nie zamierzam.

Z tego, co wyczytałem do tej pory najsensowniejsze się wydają:

- bobovr z4 (wersja bez słuchawek)
- fiit vr
-dreamz (przy czym ostatnio testowałem wersję 2.0)

A może jeszcze coś innego? Interesuje mnie to głównie w kontekście filmów i odrobinę gier.

Telefon to Xiaomi mi4c.

Ktoś miał większą styczność i się podzieli wiedzą?

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
:cajanus no ja miałem Generalnie te wszystki headsety to Cardboard w lepszym opakowaniu. Wyróżnia się tu nieco Zeiss VR One, ale też cenowo się wyróżnia. Przez kilka takich cardboardowych przeszedłem i chyba dobrze całkiem wypadł FreeFly. Nie żebym to produktu swojej firmy bronił, ale jak spróbujesz GearVR, to nie będziesz chciał wracać do cardboardowych produktów To zupełnie inne wrażenia jeśli chodzi o jakość. A jak koniecznie cardboardy chcesz, to wybierz coś z regulacją soczewek, bo na ogół te headsety są na jakiś mały rozstaw oczu. Przez co jednemu pasuje, innemu nie.

--

Misiek666
Misiek666 - SIURBEMEDIZAPREKUNDA · 7 lat temu
:salival ale czy GearVR nie jest kompatybilny wyłącznie z Szajsungami Galaxy? Bo Cajanus pisze, że ma Xiaomi.

--

Cajanus
Cajanus - Superbojownik · 7 lat temu
:salival No właśnie tak jak napisał, mam Xiaomi ;)

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
Nie napisałem, że jest inaczej. Tylko Samsungi i nie wszystkie. Problem z cardboardami jest taki, że nie są generalnie kompatybilne z niczym, bo to tylko para soczewek, która nie została przystosowana do konkretnej wielkości ekranu, rozdzielczości i ma działać generalnie z każdym telefonem. Przez to szybko oczy się męczą ( a brak renderowania do frontbuffera i rozszerzenia multiview dodatkowo wpływa na odbiór tego, również pod względem męczenia się ). Dlatego napisałem, że z takiego polecania headsetów bez przetestowania na własnych oczach, to się tak czy siak kupuje kota w worku. Niestety tych cardboardowych za bardzo przetestować się nie da ( dlatego mam kilka i leżą i się już od dawna kurzą ). Jedyny, który zasługuje na uwagę to Zeiss VR One, który ma naprawdę wysokiej jakości optykę ( to Zeiss w nazwie to nie przypadek ). Ale i to lepiej sprawdzić jakoś, bo tani nie jest.
Ostatnio edytowany: 2016-07-30 17:10:07

--

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
:cajanus jeszcze tutaj dorzucę parę rad jeśli chodzi o cardboardy. Generalnie nie ma jednej specyfikacji i każdy producent robi po swojemu. Zwróć uwagę, czy taki headset przychodzi z właściwym kodem QR, który konfiguruje serwis cardboarda. Tam są takie rzeczy zapisane jak właśnie konfiguracja optyki. Wówczas aplikacje są w stanie zaaplikować odpowiedni barrel distortion ( który zależy od soczewek ) czy chromatic aberration - jak nie wiesz o co chodzi, nieważne Ważne, że te dwie korekcje grają olbrzymią rolę w VR. Zmierz sobie rozstaw oczu Poszukaj czegoś co jest najbliższe twojemu. Zdarzyło mi się kupić headset, który rozstaw soczewek miał chyba przewidziany dla dziecka - od razu do wyrzucenia. Zwróć uwagę, czy możesz regulować odległość soczewek od telefonu ( focus adjustment ). Jak nie - nawet takim headsetem głowy sobie nie zawracaj. Zwróć uwagę na samo "opakowanie". Chodzi o to, żeby mniej więcej oszacować czy będzie dobrze przylegał do twarzy ( jeśli pamiętam, chyba Destek 3D był po prostu pod tym względem ch*jowy ) oraz ile światła do niego wpada z zewnątrz. Powinno jak najmniej. Jeśli możliwe, wybierz coś z dobrymi soczewkami np. fresnel lenses. Zwróć uwagę jak montujesz telefon w nim. Jeśli musisz po prostu go na czymś położyć i liczyć, że się nie przesunie, to olej taki headset. Musi być łatwo wymierzyć "środek" telefonu. Właśnie Zeiss VR One ma "szuflady" na różne modele przez co nie masz problemu z wypozycjonowaniem ekranu. FreeFly miał zatrzaski, trzeba samemu wypozycjonować, ale w czasie używania nic się nie przesunie. Wspomniany Destek ( mój pierwszy po "kartonie" ) to ch*jnia - tam trzeba na szczęście liczyć było. Dodatkowo pomyśl o kontrolerze BT, bo te headsety porzucają zwykle ten cardboardowy "klik" Jednego headsetu ci nie polecę, bo po prostu się nie da. Znajdź coś pod siebie i jak masz wątpliwości to mailuj do producenta ( szczególnie o dokładne parametry ).

--

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
Sorry za flood. Miało być po Edycie, ale Edyta była już niemożliwa Tu masz QR kody do różnych headsetów:

https://www.hypergridbusiness.com/faq/vr-headset-qr-codes/

Włącza to też GearVR, ale nie sprawdzałem jaki tego efekt. Sprawdzę dziś, bo możliwe, że możesz wpiąć cokolwiek w GearVR Jedynie nie będziesz czerpał korzyści z Oculusowych ulepszeń oraz wbudowanego żyroskopu, ale nie widzę dlaczego miałoby to nie działać. Jak znajdę kogoś z "niesamsungiem", to sprawdzę

--

Thurgon
Thurgon - Superbojownik · 7 lat temu
Okulary po babci i jest lepsze vr niż po lsd Ja czekam do października na soniaka:]

--
Próżnoś repliki się spodziewał. Nie dam ci prztyczka ani klapsa. Nie powiem nawet:"Pies cię j...ł"- Bo to mezalians byłby dla psa

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
:thurgon VR od Sony może być ciekawym eksperymentem, ale już w tej chwili podejście Sony rozczarowuje i wskazuje na to, że będzie to produkt jak Kinect - który szybko pójdzie w kąt. Na chwilę obecną mało komu opłaca się inwestować w tytuły na VR, a warunki licencyjne Sony sprawy nie ułatwiają podnosząc tym samym koszta. Sony w tej chwili spodziewa się raczej małych tytułów na kilkuminutowe sesje niż dużych AAA ( co nie jest dziwne, bo tego typu gry jak shootery FPS i inne jakie znamy po prostu nie działają dobrze z VR ). Chociaż przyznać trzeba, że Sony podjęło próbę zaadaptowania "normalnej" gry na potrzeby VR. Mówię tu o Resident Evil 7, ale skończyło się tak:

https://www.engadget.com/2016/06/15/resident-evil-7-vr-sickness-ps-vr/

O ile mobilne VR, czy to Cardboard czy GearVR nie niesie za sobą żadnych kosztów licencyjnych, a gry mogą być tworzone przez każdego ( w Unity to jeden "tickbox" by gra została skompilowana z supportem VR ), to Sony musi przede wszystkim dopuścić do ich produktu deweloperów tak, by opłacało im się pakować w to swój czas i pieniądze. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że baza użytkowników przez pewien czas będzie mizerna, ale to ilości oprogramowania zależeć będzie, czy PSVR pozyska nowych użytkowników ( a headset jest droższy niż PS4! ). Obecnie GearVR ma największy udział w rynku, bo ludzie tak czy siak telefony kupują i dodawanie VR jako gadżetu za free się po prostu nadal opłaca. To buduje bazę użytkowników bardzo szybko i pozwala zapoznać się z VR nawet komuś, kto pojęcia o tym nie miał wcześniej ( bo skoro dali, to czemu nie spróbować? ;) ). PSVR jak na gadżet ma więc ciężki orzech do zgryzienia.

Również z zaciekawieniem czekam na PSVR, bo zobaczymy, czy pomysł pogrzebią, czy rozwiną. Obawy są, że jeśli w przypadku PSVR nastąpi porażka, to źle się to skończy dla całego rynku VR. Eksperyment Sony to VR dla gracza, wypośrodkowane cenowo i możliwościowo, między "małym" mobilnym VR i "dużym" Oculus/HTC Vive. Jeśli im się nie uda, to będzie miało wpływ na rynek. Nawet Nintendo w tej chwili obserwuje ruch Sony sami jednocześnie wstrzymując się z inwestowaniem na polu VR.

--
Forum > Grajdołek Mistrzów > Jakie w miarę tanie gogle do VR?
Aby pisać na forum zaloguj się lub zarejestruj