Mały update.
- Może nie być wszystkim wiadomo, że GearVR nie jest kompatybilny z Cardboardem co automatycznie wyklucza sporo aplikacji. Jest na to lekarstwo, ale optyka GearVR nie jest do końca zgodna z Cardboardem.
- GearVR ( i ogólnie Oculus ) nie stawiają na filmy 180/360 w 3D, stąd wsparcie software'owe jest mizerne
- GearVR to zamknięty ekosystem ( co nawet mnie zaskoczyło, bo nie ma tego zachowania w wersji dev! ). Oznacza to, że razem z wpięciem telefonu odpala się soft Oculusa. Ma własny AppStore itd. Nie można odpalić nic innego ( lekarstwo poniżej ).
- Mojej żonie szczęka opadła i wjechała pod łóżko
Też chce dla siebie. Spodobało jej się "IMAX'owe" doświadczenie w Netflixie
. Ogólnie wirtualne sale kinowe ( a nawet księżyce ) są fajne. Oglądanie nie męczy oczu ( w przypadku różnych wersji Cardboarda niestety nie da się obejrzeć całego filmu ).
- Screen-door, czyli patrzenie przez "dziurę". To bolączka większości VR, ale GearVR oferuje jedynie 96 stopni. Da się przyzwyczaić, ale to jednak mało. Jakby ktoś wybierał headset ze względu na FOV, to tutaj jest rozpiska:
https://www.virtualrealitytimes.com/2015/05/24/chart-fov-field-of-view-vr-headsets/Przyznaję, że dopiero gdy mogę bawić się tym w dowolny sposób ( w pracy nie możemy instalować softu z AppStore i czegokolwiek co może zbierać dane ze sprzętu "engineering" ), zaczynam widzieć potencjał.
Jako ciekawostka powiem, że jeśli ktokolwiek w necie pyta jak oglądać filmy 180 3D na GearVR to na 100% chodzi o porno
Jako druga ciekawostka powiem, że nie jest to łatwe. Dostępny w europejskim sklepie ( jest regionalizacja niestety ) player "Oculus Video" potrafi odtworzyć jedynie filmy 360. Stąd potrzebna konwersja. Jak czyiś kolega potrzebuje, to używając ffmpeg zróbcie sobie z tego skrypt w bashu
----- cut here ----
#!/bin/bash
ffmpeg -i $1 -vf "[in] pad=4*iw:ih:iw/2:0 [right]; movie=$1, pad=2*iw:ih:iw/2:0 [left]; [left][right] overlay=main_w/2:0 [out]" \
-c:v libx264 -preset slow -crf 18 -acodec copy $2
-- end here -----
Dodatkowo trzeba powiedzieć playerowi jaki to format ( side-by-side top-bottom czy left-right ). Trzeba stworzyć plik tekstowy nazywający się jak film i wrzucić to:
--- cut here ----
{
"format" : "3DXY"
}
--- end here ----
gdzie za XY podstawiamy LR (left right), RL (right left), TB (tob bottom), BT (bottom top).
Filmy trzeba wrzucać do folderów ( na sdcard ):
/Movies - dla filmów 2D
/Movies/3D - filmy 3D ale wyświetlanie na "kinowym ekranie", nie 360
/360Videos - filmy 360 stopni ( nie 3D )
/360Videos/3D - jak wyżej, ale 3D
-------------------------------------------------------
Teraz "kompatybilność z Google Cardboard". Generalnie nie działa perfekcyjnie, ale da się zrobić coś, co daje zadowalający efekt. Trzeba najpierw wyłączyć "GearVR Service". W tym celu trzeba "Package Disable Pro", nie jest free. W pakietach systemowych trzeba odszukać pakiet GearVR Service i go wyłączyć ( można dodać widget dla szybszego włączania i wyłączania ). Wtedy po podpięciu GearVR nie odpali się Oculus Home i można odpalić jakąkolwiek aplikację dla Cardboard. Dobrze jest poszukać QRCode dla cardboarda dla konkretnego modelu telefonu w GearVR ( niestety dla mojego S7 Edge nie znalazłem, ale jest dla Note 4/5 i S6, S6Egde ).
Uff to tyle
zialena89 - sprawdziłem, tzn tfu... kolega sprawdził i potwierdził - VR na rynku będzie obecne jeszcze długo dzięki porno