Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…BO POWAGA ZABIJA POWOLI

Forum > Grajdołek Mistrzów > Nadchodzą dobre czasy dla komórkomaniaków
Hej, a może by tak wstawić swoje zdjęcie? To łatwe proste i szybkie. Poczujesz się bardziej jak u siebie.
Jeśli będzie tak kolorowo, jak to prezentują, to Samsung, HTC i Iphone się zapłaczą

https://komorkomania.pl/1273,oneplus-one-oficjalnie-myslalem-ze-perfekcyjny-smartfon-niczym-mnie-juz-nie-zaskoczy-mylilem-sie

Jak ktoś będzie miał zaproszenie, to poproszę

--
Pytania z rżycia wzięte.

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · przed dinozaurami
hehe, fakt, ze fajnie wygląda, teraz tylko testy poproszę, jakieś sam nie wiem co w telefonach się sprawdza, przegrzewanie itp.

szatkus
szatkus - Superbojownik · przed dinozaurami
Ekran za duży i procek dla naiwnych.

Next!

--

dino40i4
dino40i4 - Superbojownik · przed dinozaurami
:szatkus ekran kwestia gustu, te nowe szity mają wielkie przecież też. Znaczy słabo będzie działał? bo brzmi dumnie, jeśli wystarczająco bez przepłacania za srajfony, czy szajsungi...

filonpl
filonpl - Superbojownik · przed dinozaurami
To urządzenie ma bardzo dużo megapikseli, megabajtów... znacznie więcej niż każde inne które posiadam...

A tak serio - cholera mnie bierze od wielkości ekranów w telefonach, a jak jeszcze czytam że apfel chce z kolejnej generacji ajfonów zrobić telewizory to zaczynam się zastanawiać nad powrotem do nokii 3310 bo się przynajmniej zmieści w kieszeni.

13 mpix w aparacie w telefonie to głupota, do połowy sensorów w ogóle nie dotrze światło.

No i oczywiście firma, o której nikt nie słyszał. Huawei też miał wstrząsnąć rynkiem, a ludzie mimo gorszych parametrów i jakości wykonania wolą i tak kupować szajsungi.

Jestem sceptyczny, ale każdy nowy gracz na rynku to dobra wiadomość, więc o ile ten model mnie nie przekonuje to firmie życzę sukcesu.

--
EOF

szatkus
szatkus - Superbojownik · przed dinozaurami
:filonpl i brakuje alternatywy. Chyba jedyny telefon z w miarę rozsądnym ekranem i dobrymi podzespołami to właśnie ajfon.
Ale na szczęście to zmienią

--

Hej, a może by tak wstawić swoje zdjęcie? To łatwe proste i szybkie. Poczujesz się bardziej jak u siebie.
:filonpl OnePlus to tak naprawdę odłam OPPO, firmy która smartfony produkuje od 2008, więc jakieś doświadczenie mają.
To że nie są znani na europejskich rynkach, nie daje powodu żeby od razu ich skreślać. Samsung swojego czasu też nie był zbyt popularną marką.
Rozmiar telefonu to też kwestia gustu, ja mam duże dłonie, więc nie mam obaw, że będzie wyglądał jak w rękach dziecka.
Aparat od Sony, też do najgorszych nie należy, 4k i nagrywanie 120fps przy 720p, a to wszystko z 6-cioma soczewkami, to samo z procesorem który jest również montowany w Galaxy S5.
Cyanogen też wydaje mi się być sporą zaletą.
Więc przy tej cenie, ten smartfon może być dobrym zakupem.
Ostatnio edytowany: 2014-04-23 21:59:43

--
Pytania z rżycia wzięte.

filonpl
filonpl - Superbojownik · przed dinozaurami
:ikarkoz szajsung był na naszym rynku "od zawsze". Jak ktoś miał w domu mikrofalówkę i odkurzacz tej samej firmy to nie miał oporów przed kupieniem kolejnego urządzenia.

HTC też ma wiele lat doświadczenia - robił smartfony wtedy, kiedy apfel kupował procesory od motoroli i nie myślał o telefonach, a jednak udział w rynku ma maleńki mimo lepszej jakości zastosowanych materiałów, designu, który stawia szajsungi i eldżi do kąta i konkurencyjnych cen. Brak popularności = brak odpowiedniego wsparcia i szybkie porzucenie produktu przez producenta, a to nie pomaga w budowaniu marki.

Dla mnie ważniejszą informacją jest pojawienie się nowego gracza niż nowego minitabletu, więc jak już pisałem - trzymam kciuki

--
EOF

Gietek
Gietek - Superbojownik · przed dinozaurami
I ta 3100mAh bateryjka, która starczy pewnie na max 8-10 godzin średnio zaawansowanego użytkowania.
Piksele teleśmele, bateria urwa!!

--

szatkus
szatkus - Superbojownik · przed dinozaurami
:gietek w nie-Samsungach bateria trzyma dłużej, więc nie powinno być źle

--

supervegeta
:Gietekhttps://www.amazon.co.uk/Pama-Wind-Charger-Mobile-Phones/dp/B002LYTLG2/

Hej, a może by tak wstawić swoje zdjęcie? To łatwe proste i szybkie. Poczujesz się bardziej jak u siebie.
Zapowiada się ciekawie, ale to nie Samsung

--
Jestem bohaterem :lasowego
Czarna lista- :gen_italia
Czy wspominałem już że jestem studentem prawa?

salival
salival - Little Princess · przed dinozaurami
:szatkus - akurat problem baterii to jest problem androida, a nie samsunga. Android jest strasznie oporny na wszelkie próby polepszenia tego ( a problem 'power consumption' jest jednym z tych o najwyższym priorytecie ).

--

szatkus
szatkus - Superbojownik · przed dinozaurami
:salival siakimś cudem Xperia potrafi wytrzymać 3 dni na jednym ładowaniu, a te Samsungi co widziałem zwykle mają z tym problem.

--

Hej, a może by tak wstawić swoje zdjęcie? To łatwe proste i szybkie. Poczujesz się bardziej jak u siebie.
:szatkus bez przesady, s3 bez problemu potrafil mi wytrzymać 3 dni jeśli nie bylo użytkowane intensywnie. Niech spoczywa w spokoju

--
Jestem bohaterem :lasowego
Czarna lista- :gen_italia
Czy wspominałem już że jestem studentem prawa?

salival
salival - Little Princess · przed dinozaurami
:szatkus - akurat z tą Xperią nie wyskakiwałbym tak, bo zależnie od modelu, to te telefony w większości właśnie cierpią z powodu krótkiej żywotności baterii, a po upgradzie do 4.4.2 jest jeszcze gorzej ( ale tu akurat wszystkie androidowce odczuły, że coś się popsuło pod tym względem w 4.4.2 ).

S3 nie miałem

:tomcat_tc - Galaxy S3 nie miałem, ale mam S4 i jedną z pierwszych rzeczy jakie kupiłem, to nowa bateria, która od stockowej różni się tym, że zamiast pojemności 2800 ma pojemność 7500. O ile jak używałem telefonu w miarę normalnie ( przeglądarka, smsy itp. czyli rzeczy doraźne ), to potrafił i 2 dni wytrzymać, ale taki "Dead Trigger" potrafił zjeść baterię w 2-3 godziny ( inna sprawa, że ja gram na najwyższej jasności ekranu, do którego należy 50% zużycia baterii ).

W każdym razie 'power consumption' to jeden z najważniejszych aspektów chyba dla każdego producenta, ale o ile iOS na drodze do sukcesu nie staje, to Android niestety już tak. Do tego dochodzi jeszcze sama kwestia gabarytów telefonu, wagi itd. i przez to do takiego prądożernego S4 trafiła bateryjka 2800. A dlaczego nie pojemniejsza? Dlatego:



Ta biała bateria ma dwie warstwy i wymaga innego tylnego panelu, ale telefon używany intensywnie, włącznie z grami żyje znacznie dłużej ( i wygląda jak cegła ).

Jeszcze napiszę, że przez właśnie problemu z zarządzaniem energią w styczniu udało się mi i kilku kolegom przepracować rekordowe ilości godzin, właśnie z powodu takiego, że to priorytet Android potrafi dać w kość.

--

szatkus
szatkus - Superbojownik · przed dinozaurami
:salival to że telefon podczas grania zżera kupę baterii to raczej nie problem Androida.

--

filonpl
filonpl - Superbojownik · przed dinozaurami
:szatkus to jest problem Androida. Problem nazywa się Java. Android nie był planowany na urządzenia dotykowe, tylko na cegłofony podobne do blackberry i w efekcie zawiera najgorsze z możliwych rozwiązań - system operacyjny, w którym chodzi maszyna wirtualna, na której chodzi cały interfejs i większość core'owych funkcji. W efekcie mamy 4 warstwy - sprzęt, linux, maszyna wirtualna wraz z całym frameworkiem i dopiero potem aplikacja, która dodatkowo jest skompilowana do kodu pośredniego, który jest kompilowany w locie na kod maszynowy przez VM i dopiero wtedy wykonywany.
Dla porównania w iOS jest sprzęt, Unix i natywne aplikacje napisane w objective-c i skompilowane pod tę architekturę. W efekcie ajfony mają dużo lepszą wydajność przy dużo gorszych parametrach, a dzięki temu, że wystarcza dwurdzeniowy procesor 1,3 i 1 GB ramu (do tego mniejszy ekran, o tym za chwilę) bateria trzyma dużo dłużej niż na androidzie z tej samej półki cenowej.

Mam wrażenie, że Google nie spodziewał się tak kolosalnego sukcesu Androida (zwłaszcza po sromotnej porażce telefonu firmy Palm, który był jednym z pierwszych niedoszłych "iPhone killerów") i liczył na to, że uda się do kolejnej wersji wypracować lepsze rozwiązania, ale ekspresowy wzrost popularności i rozwój ekosystemu aplikacji pokrzyżował te plany.

Co w tym wszystkim najśmieszniejsze, mikromiętki skopiował tę idiotyczną architekturę w swoim okienkofonie, ale jakoś udało im się to zrobić bez dramatycznego uszczerbku na wydajności.

Co do wielkości ekranów - mam teorię (spiskową), że androidy mają takie duże ekrany, bo producenci muszą czymś zatuszować fakt, że potrzeba ogromnej baterii, dla uciągnięcia wszystkich podzespołów koniecznych do płynnego działania javy. Jeszcze nie widziałem małego telefonu z androidem, który by działał przyzwoicie, co potwierdza moją teorię (spiskową).

:salival jak się sprawuje taka kombinacja? Nie ma problemów z odprowadzaniem ciepła z "wewnętrznej" baterii? Zawsze myślałem, że producenci robią takie cienkie baterie właśnie przez wzgląd na odprowadzanie ciepła.

--
EOF

szatkus
szatkus - Superbojownik · przed dinozaurami
:filonpl ale poważniejsze gry (jak mniemam ten cały Trigger też) są pisane w NDK. Pewnie gdzieś tam tle biega stado Dalvików na jakieś usługi, wrappery, chuje muje, ale większość mocy pochłania gra.

A Dalvik to zawsze było badziewie. Twórcy Androida mieli taki fajny zwyczaj, że wszystko lubili robić po swojemu. Dlatego zamiast wykorzystać coś gotowego (Java ME wtedy rządziło i dobrych, mobilnych JVM nie brakowało) woleli tworzyć własne wynalazki. I dlatego Dalvik to karykatura Javy, a cały Android to karykatura GNU/Linux. MS wpakował od lat picowany silnik .NETa, więc efekt był dużo bardziej udany. Może coś się niedługo zmienić, bo od wersji 4.5/5.0 domyślnie ma działać Art.

BTW, mam Xperię Mini (3") z cyjankiem 4.2 i tak na oko, gdyby wpakować jakiegoś dwurdzeniowca 28nm (teraz jest Scorpion 45nm) i 1GB RAM (kości też są pojemniejsze niż w 2011 roku) to śmigałby idealnie.
:salival nie, nie o tej Xperii mówiłem w kwestii zużycia baterii :P

P. S. Zauważyliście, że najbardziej udane systemy smarfonowe wyszły od firm, które wcześniej tworzyły jakiekolwiek systemy operacyjne (Apple, Nokia, Blackberry, Microsoft)?
Ostatnio edytowany: 2014-04-26 12:51:07

--

filonpl
filonpl - Superbojownik · przed dinozaurami
:szatkus dead trigger jest napisany na unity, więc masz jeszcze jeden ryj do nakarmienia po drodze. O optymalizacji unity szkoda gadać, wszyscy pamiętają slendera, który na najlepszych pecetach chodził jak g.

--
EOF

salival
salival - Little Princess · przed dinozaurami
:szatkus - NDK to z kolei karykatura natywnego devkitu. Nawet jak posilisz sięa o wykorzystanie NativeActivity, to tam nadal śmiga cały JVM włącznie z badziewnie napisanym UI thread, który troszkę za dużo na siebie bierze i wiele innych rzeczy. Java jednak nie jest omtyle problemem, co sam fakt, że looper jest tak napisany, że jest właśnie jedną z przyczyn wiekszego zużycia energii.

Co do gier to tutaj sam trochę zamieszania wprowadziłem, bo do nich bardziej odnosił się fakt wkładania po prostu za słabej baterii na potrzeby hardwaru.

Jeszcze w kwesii NDK, to jest to twór niechlujny, jak zresztą cała platforma. Błędy w skryptach w buildsystemie Androida to chyba szczy niechlujności. W dodatku Google wiedząc o tym i tak nie znajduje czasu by to poprawić. W firmie korzystamy z nieco ulepszonego NDK, które eksponuje do publicznego API znacznie więcej niż Google pozwala.

Inna sprawa, która wpływa nie tylko na zużycie energii, ale i na inne problemy są producenci podzespołów. Nie reagują szybko na raportowane problemy. Nawet firmy korzystające z tych podzespołów nie mogą liczyć na szybką reakcję ( Qualcomm np. niezależnie czy to jakiś deweloper, czy producent telefonu, który ma mieć za miesiąc premierę - trzeba czekać i liczyć, że może poprawią co spaprali ).

Jak eksperymentowaliśmy pierwszy raz z 4.4.2, to okazało się, że telefon szybko zdycha nawet jak jest wyłączony ( wyłączony telefon nadal pracuje ).

Co do systemów operacyjnych to Samsung też ma alternatywę dla Androida, ale nie sądzę by to zostało wdrożone, daleka droga.

--

salival
salival - Little Princess · przed dinozaurami
Przepraszam za literówki, ale wczorajszy post na tablecie pisałem i jakoś mi to umknęło ( albo za bardzo skupiłem się, by polskie znaki były ).

--

szatkus
szatkus - Superbojownik · przed dinozaurami
:salival dzięki za wypowiedź, miałem kiedyś okazję developować coś na Androida i po tym postanowiłem, że to był ostatni raz
Teraz z Androidem mam pośredni kontakt (Firefox OS).

Czasem się zastanawiam w jakim świecie żyjemy, że to badziewie panuje nad światem, a Nokia zbankrutowała...


Aaa, ten, ostatnio miałem w rękach prototyp z Tizenem.

--

salival
salival - Little Princess · przed dinozaurami
:szatkus - pracowałem przez ostatnie miesiące z facetem, który wcześniej pracował kilka lat dla Symbiana i kilka historii opowiedział, z których wynikało, że Nokia generalnie upadła przez politykę wewnątrz firmy i walkę o stołki. Było bardzo duże parcie na zabicie Symbiana właśnie po to, by nie zostawić innej możliwości, jak sprzedanie się MS. Symbian był wtedy w fazie dużych zmian, które mogły go podnieść ( choćby pełna integracja z Qt, które umożliwiłoby w końcu bezbolesny development UI ), ale plany "sprzedania się", to urodziły się dawno temu w Nokii.

--

Hej, a może by tak wstawić swoje zdjęcie? To łatwe proste i szybkie. Poczujesz się bardziej jak u siebie.
wisz-nu - Superbojownik · przed dinozaurami
:filonpl
"Dla porównania w iOS jest sprzęt, Unix i natywne aplikacje napisane w objective-c i skompilowane pod tę architekturę. W efekcie ajfony mają dużo lepszą wydajność przy dużo gorszych parametrach, a dzięki temu, że wystarcza dwurdzeniowy procesor 1,3 i 1 GB ramu (do tego mniejszy ekran, o tym za chwilę) bateria trzyma dużo dłużej niż na androidzie z tej samej półki cenowej."

to ja mam pytanie, skoro iOS jest taki zajebisty, to skąd się wzięły dowcipy o najszybszej baterii świata w iPhone'ach

https://applefobia.blox.pl/2011/11/Najszybsza-bateria-swiata.html
https://applefobia.blox.pl/2011/12/Procent-na-minute.html

--
Wszelkie prawa zastrzeżone. Czytanie niniejszego tekstu bez pisemnej zgody surowo wzbronione.

salival
salival - Little Princess · przed dinozaurami
:wisz-nu - to co przytoczyłeś odnosi się do modelu 4S, który właśnie miał bardzo duże problemy z żywotnością baterii ( pamiętam, bo żona też na to narzekała, musiała zawsze mieć przy sobie przenośną ładowarkę, bo telefon jednego dnia nie mógł przetrwać ). Następne modele problemu już nie miały. 5 i 5S trzymają się dobrze.

W przypadku iOS jest kilka powodów, dla których bateria może żyć dłużej. Jednym z nich jest/był brak multitaskingu, lub raczej brak pozwolenia na to, by masa procesów mogła pracować w tle. Jedna z najczęściej wytykanych Apple wad systemu była jednocześnie zbawienna dla baterii. Już tłumaczę dlaczego. Kiedy przyciśniesz przycisk "power", aplikacja ma tylko kilka sekund na to, by zapauzować co trzeba, bo potem jej proces całkowicie zasypia. Zasypia na tyle, że stoją wszelkie sleep(), nanosleep() itd. I nie dotyczy to jedynie aplikacji ( tych pełnych, z pakietem .app itd. ), ale wszelkich procesów odpalanych nie jako demony. Jedynie demony mają prawo działać w tle ( a na niezjailbreakowanym systemie demona nie napiszemy ). Sytuacja zmieniła się nieco za sprawą wszelkich background tasks, jakie pojawiły się o ile pamiętam od iOS6. Te były ograniczone do maksymalnie 10 minut ( ale i na to był sposób ). W przypadku Androida jest inaczej. Trzeba rozróżnić trzy elementy - proces, aplikację i activity. System pauzuje to, co działa w Javie, informuje Activity, że nastąpiło zdarzenie pause, stop, resume, start itd. Ale zostawia programiście dowolną możliwość obsłużenia tych stanów. Aplikacja również jest po stronie Javy, ale ona odbiera jedynie dwa stany - create i destroy. Natomiast zostaje jeszcze proces i tutaj system się nie wtrąca. To my musimy przekazać od strony Javy, że coś się zmieniło, posłać wątki w stan uśpienia itd. Po stronie Javy zresztą też wszelkie śmigające wątki stworzone przez programistów powinny pójść w stan uśpienia, ale same tego nie zrobią. Tu dochodzimy więc do kolejnego powodu dlaczego bateria pada szybko. Jest wiele badziewnie napisanych aplikacji. Programiści nie zadają sobie trudu, by poprawnie zarządzać zasobami. Dlatego często bateria żyje na Androidzie tak długo, na ile aplikacje pozwalają, a to już będzie indywidualna kwestia użytkowników i tego co uruchomili i zostawili w tle. Dlatego dla jednych jeden telefon będzie wydawał się żyć dłużej, dla innych będzie żył krócej tylko dlatego, że zostawiają pełno aplikacji działających w tle, które zamiast poprawnie zapauzować dalej coś tam sobie w tle robią.

--

filonpl
filonpl - Superbojownik · przed dinozaurami
:wisz-nu z buga w oprogramowaniu, który został załatany w ciągu kilku dni. Ale o tym na applefobii pewnie nie napisali.

Generalnie czerpanie wiedzy o produktach apple z applefobii to jak czerpanie wiedzy o seksie z kościoła.

:szatkus i jak ten tizen? Coś ciekawego czy taki syf jak bada?

EDIT:
:salival nie zapomnij o powiadomieniach, które w iosie idą przez brokera a w androidzie każda aplikacja z powiadomieniami łączy się ze swoją usługą
Ostatnio edytowany: 2014-04-27 13:47:37

--
EOF

szatkus
szatkus - Superbojownik · przed dinozaurami
:salival mój telefon twierdzi, że da się nie zabić baterii mając odpalone procesy w tle.

:filonpl innowacyjny jak Samsung
Podejrzewam, że losowi ludzie na ulicy by odróżnili tego od Androida z TouchWizem.

--

Hej, a może by tak wstawić swoje zdjęcie? To łatwe proste i szybkie. Poczujesz się bardziej jak u siebie.
wisz-nu - Superbojownik · przed dinozaurami
:salival jak to jest z procesami działającymi w tle to ja jestem zorientowany, w końcu jestem w miare świadomym uzytkownikiem windowsa i na telefonie symbiana.
Aha, i androida na tablecie - i fakt - irytujące jest, że każdy program znika w tle i trzeba go uwalać ręcznie. Bo niektórych to nawet inaczej wyłączyć sie nie da, np. biblioteczki z e-bookami w Prestigio.
Natomiast nie sadziłem, że brak multitaskingu w iOS utrzymał się aż tak długo.

:filonpl o naprawianiu bugów w iOS tez sporo piszą - też raczej rzadko pochlebnie A applefobię traktuję jak JM - po prostu portal satyryczny. Jednak wiem, że dowcip, żeby był śmieszny, musi być umocowany w rzeczywistości.

:szatkus A jak się sprawuje FirefoxOS? Jest szansa, że będzie z tego coś sensownego? Bo pierwsze recenzje nie zostawiały suchej nitki na systemie

--
Wszelkie prawa zastrzeżone. Czytanie niniejszego tekstu bez pisemnej zgody surowo wzbronione.

szatkus
szatkus - Superbojownik · przed dinozaurami
:wisz-nu od wersji 1.3 jest całkiem spoko. Z tego co wiem to na urządzeń na rynku, które oficjalnie mają 1.3 jest około zero (nie licząc Geeksphone, bo to właściwie devphony).
Fajnie się przy tym grzebie i w ogóle, ale szczerze wątpię żeby to miało sens. Wedle mnie aplikacje natywne muszą być "1-st class citzen", a HTML5 jako opcja.

--
Forum > Grajdołek Mistrzów > Nadchodzą dobre czasy dla komórkomaniaków
Aby pisać na forum zaloguj się lub zarejestruj