Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…NIECODZIENNIK SATYRYCZNO-PROWOKUJĄCY

Forum > Palma Pikczers > [Darths&Droids]#992-995 Unik
Moraglar
Moraglar - Superbojowniczka · przed dinozaurami
Ostatnio rzucaliśmy monetą...




W RPG często opłaca się być szalenie przygotowanym. Potrzebujesz mieć odpowiedź na wszystko, co rzuci przeciw tobie MG, a im mniej musisz wymyślać ad hoc, tym lepiej.
Postać, którą chcesz tu naśladować, to Batman, Zawsze nosi przy obie kawałek kryptonitu, na wypadek, gdyby Superman przeszedł na stronę zła.
Też powinieneś nosić ze sobą kawałek kryptonitu. Na wypadek, gdyby w lesie elfów pojawił się przed tobą zły Superman.



Powrót starej postaci to dobry sposób na zapewnienie ciągłości fabularnej w ramach przygody. Oczywiście, najczęściej jest to powracający złoczyńca, ale może to być przecież także przyjazny NPC.
Barman, którego bohaterowie spotkali podczas pierwszej wizyty w pewnym mieście, pozostanie tam, ilekroć do niego wrócą. Podróżny kupiec uratowany przed bandytami może pojawić się w zupełnie innym mieście rok czy dwa lat później. Można nawet skorzystać z motywu Androklesa i lwa: bohaterowie wpadają w kłopoty, a z pomocą przychodzi im uratowany kupiec.
Inną opcją jest powrót emerytowanych poszukiwaczy przygód. Wojownik lub czarodziej, którym jeden z graczy grał w poprzedniej kampanii może pojawić się w późniejszej, towarzysząc nowym postaciom graczy. Możesz wprowadzić go jako NPC bądź też powierzyć na krótko graczowi. Możesz to zrobić nawet z zaskoczenia — gracze mogą nie być świadomi że przygoda rozgrywa się w tym samym świecie co poprzednio, tylko dekadę czy dwie później. Wyobraź sobie, że grupa postaci wchodzi do tawerny i spotyka tam legendarnego Sztukmistrza Zakmorta, który lata temu pokonał smoka — podczas gdy był on poprzednią postacią jednego z graczy.



Poruszanie się tak, by wielu wrogów skończyło celując w siebie nawzajem (za pomocą broni bądź pojazdów) to klasyczny chwyt. Jeśli może to zrobić Królik Bugs, może to zrobić też grupa postaci graczy.
Z talii starego Bugsa da się wyciągnąć jeszcze kilka asów. Wypróbuj motyw z „Sezon na kaczki, sezon na króliki” podczas kłótni lub targów z NPC.
Wypróbuj też Wyceluj To Gdzieś Indziej. Albo Hiperkieszeń.
PS. Próbowaliśmy zidentyfikować kapitana Imperium widocznego w kadrze, ale nie udało nam się ustalić jego tożsamości z całą pewnością. Podejrzewany, że to kapitan Needa, ale możemy się mylić.



W grze, w przypadku rany głowy, może zdarzyć się wiele dramatycznych rzeczy. W lekkim systemie uderzona postać może po prostu zobaczyć kreskówkowe gwiazdy lub ptaszki latające wokół swojej głowy. Na głowie błyskawicznie wyrasta guz, który już w następnej scenie zostaje zaklejony skrzyżowanymi plastrami.
Przy bardziej poważnym podejściu, ofiara może stracić pamięć. Może to być całkowita, kinowej amnezji, kiedy postać nie ma pojęcia kim sama jest, bądź kim są jej przyjaciele. Albo postać może też pamiętać wszystko, poza jednym jedynym ważnym faktem, który powinna znać albo rzeczą, którą powinna zrobić.
Mogą też wystąpić inne skutki, jak utrata wzroku lub słuchu, zawroty głowy, utrata równowagi i koordynacji. W zasadzie, każdy ujemny modyfikator, jaki zechcesz zarządzić, możesz uzasadnić efektem uderzenia w łepetynę.
Gracze: rozważcie noszenie kasku.



Źródło: Darths & Droids

Archiwum komiksu
Ostatnio edytowany: 2014-08-11 18:22:20

--
Żyj wiecznie lub umrzyj próbując.

Ynez
Ynez - Mistrzyni Środowych Tłumaczeń · przed dinozaurami
Jim po solidnym walnięciu w głowę mógłby zacząć zachowywać się rozsądnie

--
Tylko tego nie spierdolcie. Tylko tego nie spierdolcie. Proszę, tylko tego nie spierdolcie!
Forum > Palma Pikczers > [Darths&Droids]#992-995 Unik
Aby pisać na forum zaloguj się lub zarejestruj