Joe Monster
Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…NIECODZIENNIK SATYRYCZNO-PROWOKUJĄCY

Forum > Palma Pikczers > [Darths&Droids]#870-872 "To, że Han go popiera, nie czyni z niego…
Moraglar
Moraglar Superbojowniczka od 12 marca 2007 | Orzesze
2014-01-01 22:27:39 Zgłoś

Ostatnio trwała odprawa...




Walka lub ucieczka – to dwie podstawowe opcje gdy postacie graczy znajdą się w nieciekawej sytuacji.
Zazwyczaj PC decydują się walczyć, bo dobra walka to to, o co chodzi w wielu systemach RPG. Jeśli system skłania się ku realizmowi i niebezpieczeństwu, a gracze są odpowiednio rozsądni, mogą wybrać ucieczkę. Najlepsi gracze pomyślą jednak o trzeciej opcji. Po co walczyć lub uciekać, kiedy można wszystko ukraść?



Odrzucenie wezwania jest klasycznym elementem archetypicznej Wędrówki Bohatera. Dzieje się coś co staje się Wezwaniem do Przygody – okoliczność lub zaproszenie, które wymaga od bohatera podjęcia działania. Ale w niektórych przypadkach bohater postanawia się nim nie przejmować. W domu jest zbyt wygodnie lub podróż wydaje się zbyt trudna czy niebezpieczna.
W oryginalnych Gwiezdnych Wojnach, Obi-Wan zaprasza Luke’a do przygody. Ale Luke ma dużo pracy na farmie a jego wuj Owen nie pozwala mu szukać przygód. Odpowiedź na wezwanie przychodzi dopiero, kiedy Owen i Beru zostają zabici przez siły Imperium.
Ale nawet po wciągnięciu w przygodę, bohater może wciąż być jej niechętny i aktywnie starać się przeciwstawiać. RPGowcy zwykle grają postaciami które nie kwestionują tego co robią i nie zadają sobie pytań czy aby chcą robić to co robią. Trochę głębi może nadać postać, która nie do końca chce tu być: pomyśl o Kudłatym i Scoobym ze Scooby Doo. Co jeśli twój złodziej nie zadaje się z drużyną poszukiwaczy przygód bo to dobra zabawa, z mnóstwem zabijania potworów i stosami skarbów, ale dlatego że chce zarobić trochę pieniędzy by spłacić dług a potem wrócić do rodzinnego miasta?



Z codziennego doświadczenia większości ludzi wynika, że komputery podają odpowiedzi i generalnie robią różne rzeczy niemal natychmiastowo. Ale osoby programujące komputery do przeprowadzania skomplikowanych analiz danych i symulacji wiedzą, że zakończenie obliczeń może potrwać parę godzin, a nawet dni. Zależy to, oczywiście, od ilości przetwarzanych danych.
W kontekście gier RPG, ilość czasu potrzebna do zakończenia obliczenia może być podyktowana dramaturgią. Trzeba złamać kod dostępu do sejfu złej korporacji? Jak długo to potrwa? Trudno oszacować to realistycznie, biorąc pod uwagę wszystkie zmienne oraz fakt że stosowana technologia obliczeniowa najprawdopodobniej w żaden sposób nie przystaje do znanej nam ze świata rzeczywistego.
Zobaczmy… jeśli strażnicy z obchodu przyjdą za pięć minut… obliczenia zajmą… około pięciu minut.



Źródło: Darths & Droids

Archiwum komiksu

--
Żyj wiecznie lub umrzyj próbując.
somsiad
somsiad Superbojownik od 10 kwietnia 2002 | Pacanova
2014-01-01 23:26:36 Zgłoś

--
Tango Alpha Xray Alpha Tango India Oscar November India Sierra Tango Hotel Echo Foxtrot Tango
Vissenna
Vissenna Superbojowniczka od 29 maja 2005 | Kuşadası
2014-01-02 05:29:20 Zgłoś
doskonałe jak zawsze!

--
Hej, a może by tak wstawić swoje zdjęcie? To łatwe proste i szybkie. Poczujesz się bardziej jak u siebie.
Jane_Doe Bojowniczka od 18 sierpnia 2006
2014-01-02 08:18:13 Zgłoś

--
====>====>
KsiazeIktorn
KsiazeIktorn Superbojownik od 26 lutego 2009 | Drakmor
2014-01-02 11:58:39 Zgłoś

--
Forum > Palma Pikczers > [Darths&Droids]#870-872 "To, że Han go popiera, nie czyni z niego…
Aby pisać na forum zaloguj się lub zarejestruj