Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…BO POWAGA ZABIJA POWOLI

Forum > Palma Pikczers > [Darths&Droids]#837-839 Zaledwie mistrzem zła, Darth.
Moraglar
Moraglar - Superbojowniczka · przed dinozaurami

Ostatnio czas był na odwrót...




Można stworzyć wielkie RPGowe wyzwanie, oferując graczom prosty wybór. Wybór między dwoma pożądanymi efektami. Jeśli wybierzesz jeden, nie będzie drugiego. Albo pieniądze, albo tajemnicza skrzynka. Albo ukraść plany, albo bezpiecznie uciec.
PC będą oczywiście sądzili że mogą tak pokierować sytuacją, by dostać obie te rzeczy. I może i mogą – jeśli są dość sprytni. MG, zawsze zostawiaj w swoich pokrętnych planach trochę luzu na przebiegłe plany graczy.



Niektóre postacie dołożą ogromnych starań aby ukraść pieniądze, za które mogą potem kupić najróżniejsze rzeczy. Dużo prościej byłoby wyciąć pośrednika i ukraść rzeczy, na które chcesz wydać pieniądze.



Arcywróg to mocny topos i można go znakomicie wykorzystać w grze. Rzecz w tym, że aby stworzyć arcywroga, potrzebny jest wróg, którego PC nie potrafią pokonać. Przynajmniej nie przez dłuższy czas. W końcu, by zyskać swój status, arcywróg musi pojawić się kilka razy.
Aby uczynić wroga jeszcze bardziej znaczącym i a sytuacje heroiczną, niech pozornie zginie on z ręki bohatera. Ustaw w tym celu jakąś scenę Nikt Nie Mógł Tego Przeżyć, po której nie można odnaleźć ciała. Zrób to przekonywująco, tak, by PC byli przekonani że to już koniec złoczyńcy. Nie sprowadzaj wroga z powrotem zbyt szybko: rozegraj ze 3-4 przygody bez niego. Niech gracze popadną w samozadowolenie.
A potem niech wróg powróci, jeszcze bardziej niszczycielski. Nie ujawniaj od razu kto stoi za tym wszystkim. Raczej zostawiaj subtelne wskazówki, które wyglądają jak wizytówki starego wroga. Niech gracze zgadują i spekulują: „nie ,to nie może być…”. Dopiero wtedy możesz ujawnić że ich arcywróg w jakiś sposób ocalał. Ich ponowna konfrontacja powinna być odpowiednio heroiczna – na tym etapie to nieuniknione.
A co jest naprawdę fajne? Nie musisz wyjaśniać, w jaki sposób arcywróg przetrwał, kiedy niechybnie powinien był zginąć. Pozostawienie tej kwestii niewyjaśnionej dodaje tylko aury tajemnicy.



Źródło: Darths & Droids

Archiwum komiksu

--
Żyj wiecznie lub umrzyj próbując.

Ynez
Ynez - Mistrzyni Środowych Tłumaczeń · przed dinozaurami
Pogubiłam się. Czy Anakina/Vadera prowadzi teraz z powrotem Anna?

--
Tylko tego nie spierdolcie. Tylko tego nie spierdolcie. Proszę, tylko tego nie spierdolcie!

Moraglar
Moraglar - Superbojowniczka · przed dinozaurami
Tak, Anakina/Vadera cały czas prowadzi Anna, tylko przez jakiś czas robiła to za pośrednictwem MG, żeby ukryć jego tożsamość przed resztą paczki

#783:

--
Żyj wiecznie lub umrzyj próbując.

Ynez
Ynez - Mistrzyni Środowych Tłumaczeń · przed dinozaurami
ajć - auto za nieuważanie

--
Tylko tego nie spierdolcie. Tylko tego nie spierdolcie. Proszę, tylko tego nie spierdolcie!
Forum > Palma Pikczers > [Darths&Droids]#837-839 Zaledwie mistrzem zła, Darth.
Aby pisać na forum zaloguj się lub zarejestruj