Ostatnio kości zostały rzucone...
Jeśli twoja postać umiera, czas na ostanie życzenie. Oto kilka dobrych przykładów:
Rozrzućcie moje prochy wśród księżyców Viarlo, żebym zawsze mógł spoglądać na piękno świata moich narodzin.
Powiedzcie mojemu mężowi że go kocham i że spotkamy się ponownie gdy nadejdzie jego czas złączyć świadomość z cyberprzestrzenią.
Dajcie wszystkie moje skarby i magiczne przedmioty temu przystojnemu bardowi wyglądającemu zza gospody sprawia wrażenie, jakby mógł zastąpić mnie w tej drużynie
Nigdy nie lekceważ symboliki ognia. Ogień wszystko oczyszcza. Używaj go obficie w swoich grach!
(To rada zarówno dla MG jak i dla graczy!)
Książki to ważne źródło inspiracji twoich gier. Z niemal każdej książki da się wyciągnąć jakiś pomysł na fabułę. Z książkami fabularnymi jest łatwo bierzemy kawałki fabuły, obrabiamy je trochę żeby ukryć pochodzenie i włączamy o fabuły gry. Ale nie-fikcja też może być inspirująca. Z niektórymi książkami pójdzie łatwo, ale przy niektórych trzeba wysilić nieco wyobraźnię:
Krakatau, Simon Winchester. Twoja banda piratów napada na statki w Indiach Wschodnich, kiedy pobliska wyspa eksploduje!
Between Silk and Cyanide: A Codemaker's War, 1941-1945, Leo Marks. Stanowicie elitarny zespół kryptografów podczas II wojny świaowej. W przerwach miedzy tworzeniem I łamaniem szyfrów, musicie szkolić żołnierzy polowych w nowych technikach szyfrowania, często na tyłach wroga!
The Elements of Style, Strunk & White. Pracujecie dla firmy projektowej artystycznie terraformującej asteroidy dla multimiliarderów. Musicie stawiać czoła sabotażom i spiskom konkurencji, nie wspominając o utrzymaniu medialnego wizerunku!
Katalog Victorias Secret, Victorias Secret. Twoja grupa steampunkowych poszukiwaczy przygód w mrocznym podziemnym burdelu pełnym bezwstydnych, eksponujących kostki kurtyzan natyka się na oszałamiający spisek, który może zniszczyć rdzeń samego Imperium Brytyjskiego! O ile pożyją dość długo by komuś o tym opowiedzieć!
(Tak, zawsze kończ opis swojego pomysłu na kampanię wykrzyknikiem. Badania wykazały, że opisy kampanii kończące się wykrzyknikiem są o 68% skuteczniejsze w zarażaniu graczy entuzjazmem!)
Źródło: Darths & Droids
Archiwum komiksu