Forum
>
Palma Pikczers
>
Rozwój technologii wg futurologów
gadH
- Ekskluzywny Superbojownik
·
przed dinozaurami
…
bbirdy
- Bąbelek
·
przed dinozaurami
Nie bardzo rozumiem.
Metamateriały już są. Grafen jest. Osobiste drukarki 3D są, i to w podobnym pułapie cenowym co pierwsze pecety. Piezoelektryki masz nawet w zegarku za pięć złotych.
i ta winda kosmiczna
Metamateriały już są. Grafen jest. Osobiste drukarki 3D są, i to w podobnym pułapie cenowym co pierwsze pecety. Piezoelektryki masz nawet w zegarku za pięć złotych.
i ta winda kosmiczna
--
Zachowaj mnie Panie od zgubnego nawyku mniemania,
że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.
Św. Tomasz z Akwinu
Zlomek
- Superbojownik
·
przed dinozaurami
:bbirdy Bo to jest dowcip. Z przyszłością nie ma wiele wspólnego. Jeszcze w tym roku będzie wojna atomowa i wrócimy do epoki łupania kamieni :P
white_mouse
- Superbojownik
·
przed dinozaurami
Co za imbecyl to układał? Chyba losowo rozrzucił hasła z portalu naukowego po planszy
Cris666
- Bojownik
·
przed dinozaurami
No i jeszcze nieraczy sprawdzić czy przypadkiem czegoś już nie wynaleziono np giętki ekran... przecież Sony w 2007 zaprezentowało ekran OLED który można było wyginać
sdLechu
- Bojownik
·
przed dinozaurami
:cris666 oled są już w produkcji
--
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."- S.Lem
Wykladowca
- Bojownik
·
przed dinozaurami
"Turbiny wodne" już tylko za dwa lata
"Internet międzyplanetarny" Obawiam się, że taka Alpha Centauri będzie miała kiepskie pingi
"Internet międzyplanetarny" Obawiam się, że taka Alpha Centauri będzie miała kiepskie pingi
--
stealth35
- Superbojownik
·
przed dinozaurami
Widzę, że o przeczytanie legendy do tabelki to już się nikt nie pokusi, tylko wszyscy zakładają, że ona przedstawia rozwój technologii...
Z legendy do tabelki wynika, że tam chodzi o to jak dużą rolę dana technologia będzie odgrywać w przyszłości, a nie kiedy zostanie wynaleziona. :p
Z legendy do tabelki wynika, że tam chodzi o to jak dużą rolę dana technologia będzie odgrywać w przyszłości, a nie kiedy zostanie wynaleziona. :p
Wykladowca
- Bojownik
·
przed dinozaurami
:stealth35 to co się nagle stanie za te dwa lata, że turbinom wodnym nagle znaczenie skoczy? Pan futurolog przewidział jakiś nagły przełom w łopatkologii? Materiały samonaprawiające dotychczas tylko widziałem w grach komputerowych. Też musi mieć autor jakieś niezłe wtyki, skoro wie, że te będą już za dwa lata zdobywać rynek
--
stealth35
- Superbojownik
·
przed dinozaurami
Nie wiem co się stanie, nie zajmuje się tym na codzień, ale wychodzę z założenia, że jak już się coś czyta to trzeba w całości i ze zrozumieniem, zamiast czytać połowę i dorabiać sobie do tego teorie. :p Co nie zmienia faktu, że zarówno z rozwojem technologii jak i przewidywaniami na temat ich roli ta tabelka ma tyle wspólnego co kozia d... z trąbą.
Wykladowca
- Bojownik
·
przed dinozaurami
Nie mówiąc o kwiatkach z linii czasu:
"2025 - komputer mogący wykonać równowartość liczby operacji wykonywanych przez ludzki mózg w czasie 1 sekundy" - i co to niby znaczy? Co więcej, o ile da się dość dokładnie zmierzyć ilość operacji wykonywanych przez komputer, to jeszcze nikt nie ustalił jak mierzyć ilość operacji wykonywanych przez ludzki mózg. I tu mamy pewne ciekawe zjawiska, jak to, że zwykły komputer jest w stanie pomnożyć przez siebie w sekundę 52 miliardów liczb zmiennoprzecinkowych lub w pełni symulować zjawiska fizyko-chemiczne jednego neuronu. To jest już lepszy czy nadal gorszy od ludzkiego mózgu?
"2020 - przeciętna ilość pamięci ram wyniesie 750 GB" - po co? Chyba żeby trzymać całego redtuba w RAM, albo by ten nieszczęsny mózg symulować Niby kiedyś każdy miał nigdy nie potrzebować więcej niż 640KB RAMu, ale patrząc jak będzie wyglądał nowy Crysis i jakie będzie miał wymagania sprzętowe, to na prawdę nie wiem co przecięty użytkownik zrobi z taką ilością pamięci.
"2025 - komputer mogący wykonać równowartość liczby operacji wykonywanych przez ludzki mózg w czasie 1 sekundy" - i co to niby znaczy? Co więcej, o ile da się dość dokładnie zmierzyć ilość operacji wykonywanych przez komputer, to jeszcze nikt nie ustalił jak mierzyć ilość operacji wykonywanych przez ludzki mózg. I tu mamy pewne ciekawe zjawiska, jak to, że zwykły komputer jest w stanie pomnożyć przez siebie w sekundę 52 miliardów liczb zmiennoprzecinkowych lub w pełni symulować zjawiska fizyko-chemiczne jednego neuronu. To jest już lepszy czy nadal gorszy od ludzkiego mózgu?
"2020 - przeciętna ilość pamięci ram wyniesie 750 GB" - po co? Chyba żeby trzymać całego redtuba w RAM, albo by ten nieszczęsny mózg symulować Niby kiedyś każdy miał nigdy nie potrzebować więcej niż 640KB RAMu, ale patrząc jak będzie wyglądał nowy Crysis i jakie będzie miał wymagania sprzętowe, to na prawdę nie wiem co przecięty użytkownik zrobi z taką ilością pamięci.
--
Maciek_Cherokee
- Aspirant Najmłodszy Maciek_Sklerotee
·
przed dinozaurami
:wykladowca komputer nadal jest gorszy od mózgu, bo działa jedynie według określonych schematów zadanych przez programistę.
Jeśli powiesz komputerowi " namaluj coś" to z braku laku nic nie otrzymasz, ludzki mózg jest w stanie przetworzyć, zanalizować i wymyślić coś z niczego. Czyli na komendę namaluj coś, człowiek namaluje choćby, losowe linie albo dzieło sztuki.
Może się okazać że i 100TB RAM nie wystarczy na AI z którą będzie można prowadzić filozoficzne dyskusje.
Ale winda kosmiczna, i parę innych cudów techniki w 20 lat
Jak za 20 lat będzie baza na księżycu to będzie gigantyczny sukces.
Jeśli powiesz komputerowi " namaluj coś" to z braku laku nic nie otrzymasz, ludzki mózg jest w stanie przetworzyć, zanalizować i wymyślić coś z niczego. Czyli na komendę namaluj coś, człowiek namaluje choćby, losowe linie albo dzieło sztuki.
Może się okazać że i 100TB RAM nie wystarczy na AI z którą będzie można prowadzić filozoficzne dyskusje.
Ale winda kosmiczna, i parę innych cudów techniki w 20 lat
Jak za 20 lat będzie baza na księżycu to będzie gigantyczny sukces.
--
filonpl
- Superbojownik
·
przed dinozaurami
:wykladowca jak to po co tyle ramu? Apple szykuje nową wersję iTunesa
--
EOF
Sucharro
- Bojownik
·
przed dinozaurami
@Wykladowca
wygląd danej produkcji to pikuś, nie sugeruj się tym że to wygląda świetnie to wymagania gier nie będą zbytnio już rosły bo będą, i to znacznie.
Mamy coś takiego jak AI, które na dzień dzisiejszy jest wielce dalekie od ideału. Skomplikowane, wielowątkowe AI będzie wymagało potężnych obliczeń.
Mamy coś takiego jak fizykę świata która teraz też jest mocno upraszczana, kto wie czy za kilka lat wszystko nie będzie się w grach zachowywać zgodnie z prawami fizyki. Grasz w RPG podchodzisz z toporem do drzewa i je sobie zetniesz, bo kiepsko wyglądało w tym miejscu, czy też weźmiesz pochodnię i podpalisz jakąś wioskę. Możliwości dalszego rozwoju wciąż są ogromne i wymagania sprzętowe gier dalej będą rosły. Może nawet szybciej niż przez ostatnie lata (te lata w których x i ps potrafiły jeszcze zaskakiwać).
wygląd danej produkcji to pikuś, nie sugeruj się tym że to wygląda świetnie to wymagania gier nie będą zbytnio już rosły bo będą, i to znacznie.
Mamy coś takiego jak AI, które na dzień dzisiejszy jest wielce dalekie od ideału. Skomplikowane, wielowątkowe AI będzie wymagało potężnych obliczeń.
Mamy coś takiego jak fizykę świata która teraz też jest mocno upraszczana, kto wie czy za kilka lat wszystko nie będzie się w grach zachowywać zgodnie z prawami fizyki. Grasz w RPG podchodzisz z toporem do drzewa i je sobie zetniesz, bo kiepsko wyglądało w tym miejscu, czy też weźmiesz pochodnię i podpalisz jakąś wioskę. Możliwości dalszego rozwoju wciąż są ogromne i wymagania sprzętowe gier dalej będą rosły. Może nawet szybciej niż przez ostatnie lata (te lata w których x i ps potrafiły jeszcze zaskakiwać).
--
A sniper comes home after a long day and says to his wife: "I missed you today!"
filonpl
- Superbojownik
·
przed dinozaurami
:sucharro Nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Ale nie oszukujmy się. AI ma ogromne pole do rozwoju, ale rynek gier idzie w kierunku całkowicie casualowego rozwalania hord zombie (lub zachowujących się jak zombie ludzi, jak w Call of Duty).
W kwestii samej grafiki wciąż jest ogromne pole do popisu. Potrafimy już tworzyć fotorealistyczną grafikę, animacje itd, ale nie jest to coś, co oglądamy w grach a jedynie w filmach. Prawdziwą sztuką jest robienie włosów, ubrań i innych "ruchomych" materiałów tak, żeby wyglądały naturalnie renderowanie w locie na domowym sprzęcie. To, czy faktycznie chcemy aż takiej imersji w grach to temat na osobną dyskusję. Gra ma być grą a nie symulatorem zabijania. Ja osobiście nie czerpałbym przyjemności z grania w GTA, gdyby po zastrzeleniu przechodnia jego ubranie nasiąkało krwią, oblepione nią włosy przyklejały się do skóry, a ktoś z jego bliskich by płakał nad jego zwłokami. Fotorealizm w grach jest w zasięgu najbliższych 2-3 lat ale to niekoniecznie jest coś, czego chcemy.
Osobiście największe pole do popisu widzę w samogenerujących się scenariuszach. W tej chwili grając w jakąś grę idziemy po sznurku - jest ileś zaprogramowanych scenariuszy, misji pobocznych, alternatywnych ścieżek, ale jest ich mało. Przyszłość to gra, w której każda decyzja ma wpływ na dalszy ciąg rozgrywki. I nie mam tu na myśli wpływu pt. ktoś powie coś innego w cutscence tylko faktyczny, realny wpływ na scenariusz. Jedna decyzja nie powoduje wybrania ścieżki A lub B ale drzewa kolejnych decyzji. Coś takiego byłoby szczególnie ciekawe w grach RPG.
W kwestii samej grafiki wciąż jest ogromne pole do popisu. Potrafimy już tworzyć fotorealistyczną grafikę, animacje itd, ale nie jest to coś, co oglądamy w grach a jedynie w filmach. Prawdziwą sztuką jest robienie włosów, ubrań i innych "ruchomych" materiałów tak, żeby wyglądały naturalnie renderowanie w locie na domowym sprzęcie. To, czy faktycznie chcemy aż takiej imersji w grach to temat na osobną dyskusję. Gra ma być grą a nie symulatorem zabijania. Ja osobiście nie czerpałbym przyjemności z grania w GTA, gdyby po zastrzeleniu przechodnia jego ubranie nasiąkało krwią, oblepione nią włosy przyklejały się do skóry, a ktoś z jego bliskich by płakał nad jego zwłokami. Fotorealizm w grach jest w zasięgu najbliższych 2-3 lat ale to niekoniecznie jest coś, czego chcemy.
Osobiście największe pole do popisu widzę w samogenerujących się scenariuszach. W tej chwili grając w jakąś grę idziemy po sznurku - jest ileś zaprogramowanych scenariuszy, misji pobocznych, alternatywnych ścieżek, ale jest ich mało. Przyszłość to gra, w której każda decyzja ma wpływ na dalszy ciąg rozgrywki. I nie mam tu na myśli wpływu pt. ktoś powie coś innego w cutscence tylko faktyczny, realny wpływ na scenariusz. Jedna decyzja nie powoduje wybrania ścieżki A lub B ale drzewa kolejnych decyzji. Coś takiego byłoby szczególnie ciekawe w grach RPG.
--
EOF
MarkizDeRetarde
- Superbojownik
·
przed dinozaurami
:filonpl
Przyszlosc RPG to nie tyle co samogenerowanie sie scenariusza tylko jego brak. Goal Oriented Action Planning, po prostu stworzy swiat NPCy z wyraznymi celami w swoim istnieniu, ktore beda, ze soba wspolpracowac (kupiec sprzedaje sniadanie innemu mieszkancowi itd.) - przy odpowiednim skomplikowaniu, bedzie mozna puscic taki swiat na "samopas" (bez odgornej kontroli) i przy paru losowych parametrach kazdy dzien moze byc inny.
Ale tak samo jak przy tworzeniu wysoko rozwinietego AI, tutaj potrzeba dobrego kodu, a nie tylko sily komputera. Dopoki nie bedzie dobrych algorytmow nasladujacych kognitywne myslenie i magazynowanie informacji, zadne superkomputery nie pomoga.
Przyszlosc RPG to nie tyle co samogenerowanie sie scenariusza tylko jego brak. Goal Oriented Action Planning, po prostu stworzy swiat NPCy z wyraznymi celami w swoim istnieniu, ktore beda, ze soba wspolpracowac (kupiec sprzedaje sniadanie innemu mieszkancowi itd.) - przy odpowiednim skomplikowaniu, bedzie mozna puscic taki swiat na "samopas" (bez odgornej kontroli) i przy paru losowych parametrach kazdy dzien moze byc inny.
Ale tak samo jak przy tworzeniu wysoko rozwinietego AI, tutaj potrzeba dobrego kodu, a nie tylko sily komputera. Dopoki nie bedzie dobrych algorytmow nasladujacych kognitywne myslenie i magazynowanie informacji, zadne superkomputery nie pomoga.
Forum
>
Palma Pikczers
>
Rozwój technologii wg futurologów
- Kawałki Mięsne
- Palma Pikczers
- HydePark
- FotoSzopki
- Filmożercy, Książkoholicy i Muzykanci
- Moto Forum
- Jestem nowy i…
- Kuchnia Pełna Niespodzianek
- Grajdołek Potworny
- Głupie Pytania
- Narzekalnia :>
- Poezja Luźna
- Cmok Forum
- Półmisek Literata
- Inteligentna Jazda
- Pytania Do Redakcji
- English Jokes & Life (en)
- Nu, pagadi! (ru)
- L'esprit pointu (fr)
- Deutsche Welle (de)
- Sportowa Arena
Ciekawe wątki