Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…NIECODZIENNIK SATYRYCZNO-PROWOKUJĄCY

Keanu Reeves obnaża kłamstwa CD Projektu - W co jest grane?

56 775  
129   19  
W dzisiejszym odcinku poznamy pierwszą grę Ekipy Friza, obnażymy kłamstwa CD Projektu i sprawdzimy, czy nasz PC uciągnie Dying Light 2.

#1. Assassin's Creed Valhalla: Świt Ragnaroku potwierdzone


No więc potwierdziło się to, o czym mówiono już od jakiegoś czasu. Chodzi oczywiście o plotki dotyczące kolejnego dodatku do gry Assassin's Creed Valhalla. Będzie on nosił nazwę Świt Ragnaroku, a jego premiera została przewidziana na 10 marca 2022 roku.

Cena gry to 159,90 zł w wersji PC oraz 179 zł w wersji konsolowej. Twórcy opisują Świt Ragnaroku jako najbardziej ambitny dodatek w całej, długiej historii serii AC. Można więc śmiało przypuszczać, że pogłoski o 40 godzinach dodatkowe zabawy wcale nie są przesadzone.

Co ciekawe w Ragnaroku wcielimy się w Odyna, podobnie jak miało to miejsce w niektórych sekcjach podstawowej wersji gry Assassin's Creed Valhalla. Wiąże się to oczywiście z nowymi, boskimi umiejętnościami i możliwością ich rozwoju.

https://youtu.be/mb_XMTPY9Do

#2. Poznaliśmy wymagania gry Dying Light 2 w wersji na PC


Premiera gry Dying Light 2 została przewidziana na 4 lutego przyszłego roku i wiele wskazuje na to, że właśnie wtedy się odbędzie, ponieważ twórcy twardo obstają przy swoim i zapewniają, że nic nie będzie przesuwane. Cóż, pozostaje nam trzymać ich za słowo i przyjrzeć się opublikowanym niedawno wymaganiom sprzętowym dla wersji na PC.

Dying Light 2 - minimalne wymagania sprzętowe bez ray tracingu

1080p i 30 klatek na sekundę z niskimi ustawieniami.
  • System operacyjny: Windows 7
  • Procesor: Intel Core i3-9100 lub AMD Ryzen 3 2300X
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1050 Ti lub AMD Radeon RX 560 4 GB
  • Miejsce na dysku: 60 GB HDD

Rekomendowane wymagania bez ray tracingu

1080p i 60 klatkek na sekundę, przy wysokich ustawieniach.
  • System operacyjny: Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5-8600K lub AMD Ryzen 5 3600X
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2060 6 GB lub AMD Radeon RX Vega 56 8 GB
  • Miejsce na dysku: 60 GB SSD

Minimalne wymagania z ray tracingiem

Ray traicing z 1080p i 30 klatkami na sekundę z niskimi ustawieniami graficznymi.
  • System operacyjny: Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5-8600K lub AMD Ryzen 5 3600X
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2070 8 GB
  • Miejsce na dysku: 60 GB SSD
Rekomendowane wymagania z ray tracingiem

Ray traicing z 1080p i 60 klatkami na sekundę z wysokimi ustawieniami graficznymi.
  • System operacyjny: Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5-8600K lub AMD Ryzen 7 3700X
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 3080 10 GB
  • Miejsce na dysku: 60 GB SSD

Cóż, jak widać posiadacze nawet nieco starszego sprzętu będą mogli pobawić się w nowej grze. Ci mogą jednak zapomnieć o ray traicingu i o grze na nieco wyższych ustawieniach. Do tego potrzebny będzie już nieco lepszy sprzęt.

#3. GTA 3 mogło być tylko na Xboxa, ale Microsoft nie wierzył w sukces gry


Kevin Bachus to człowiek, który niegdyś odpowiadał za kontakt z partnerami zewnętrznymi w firmie Microsoft. Mężczyzna ma swój udział w udostępnionym jakiś czas temu serialu dokumentalnym, w którym opowiada o konsolach giganta z Redmond. W jednej z wypowiedzi wspomina o 2001 roku i kontakcie od pewnego małego wydawcy, który miał wielkie plany.

Chodziło o wskrzeszenie starej marki i przeniesienie jej do świata 3D. Mowa właśnie o GTA. Twórcy mieli wielkie plany i zamierzali je zrealizować. W tym celu szukali jednak kogoś, kto ich wesprze i właśnie dlatego skontaktowali się z Microsoftem.

https://youtu.be/Uc3wkL5fDuA
Grupa oceniająca napływające do firmy projekty nie odniosła się do pomysłu ze szczególnym entuzjazmem. Ich zdaniem założenie było trudne do zrealizowania, interfejs chaotyczny i niezrozumiały, a przeniesienie wszystkiego do świata 3D jest po prostu niemożliwe.

Jakiś czas później GTA 3 trafiło na PS2 jako czasowy tytuł ekskluzywny i odniosło ogromny sukces. Gra sprzedała się w 14,5 mln kopii, co stanowiło bardzo dobry wynik. Wynik, który zapewnił grze tytuł najlepiej sprzedającej się produkcji 2001 roku. W 2002 byłoby pewnie podobnie, gdyby nie premiera Vice City.

Jak widać niewiele brakowało, a GTA 3 mogło być tytułem ekskluzywnym na Xboxy, a nie na PS2.

#4. Ekipa póki co nie zawojowała rynku gier


Kojarzycie Ekipę? To ci youtuberzy od Karola Friza Wiśniewskiego, którzy szybko zdobyli ogromną popularność. To właśnie od nich pochodzą Lody Ekipy Korala, o które dzieciaki biły się w tegoroczne wakacje. Na podstawie tych kilku zdań można więc wywnioskować, że Ekipa zamienia w złoto wszystko, czego się dotknie. W niektórych kwestiach pewnie tak jest, jednak nie w każdej…

Ekipa niedawno wypuściła swoją pierwszą grę. Jest to gra mobilna zatytułowana My Dino Friend: Virtual Pet. Miała ona premierę 9 grudnia tego roku i póki co dostępna jest tylko na telefony z Androidem. Wersja na iOS cały czas jest przygotowywana.

Gra została przygotowana przez spółkę zależną od Ekipy o nazwie GG Bay (dawniej Ekipa Games). Pracę nad tytułem trwały ponoć rok, a koszt przygotowania gry można szacować na około 1,2 mln złotych.

https://youtu.be/VDZbsNtc2N4
Rozgrywka w My Dino Friend: Virtual Pet polega na hodowaniu własnego dinozaura, jak zresztą sama nazwa wskazuje. Można go karmić, myć, przewijać i rozwijać jego talenty. Można z nim również grać w mini-gierki, których pula zwiększa się wraz z rozwojem naszego stworka.

Twórcy przewidzieli okres wsparcia dla tytułu na 12 miesięcy. Jeśli gra okaże się sukcesem, to może liczyć na dalsze wsparcie, a jeśli okaże się porażką, to ma służyć jako platforma testowa, dzięki której będzie można sprawdzać, co podoba się graczom, a co nie.

Czy jednak jest nadzieja na potężny sukces na miarę lodów Ekipy? Raczej nie. Mamy już przecież grubo ponad tydzień po premierze, a oceny gry nie wyglądają najlepiej. Na nieco ponad 2200 głosów średnia ocena wynosi obecnie 3,8/5. Sukcesem bym więc tego nie nazwał…

#5. Keanu Reeves wcale nie grał w Cyberpunka


Serwis The Verge przeprowadził ostatnio z aktorem Keanu Reevesem wywiad. Związany był on oczywiście z nadchodzącą premierą filmu Matrix. W pewnym momencie wywiadu pada pytanie w stronę Keanu:

- Grasz w gry wideo?
- Nie – odpowiada aktor.
- Serio? Nawet w Cyberpunka? – dopytuje dziennikarz.
- Nie. Widziałem demonstrację, ale nigdy nie grałem – odpowiada Keanu.

https://youtu.be/0OK80eljWrs
Internauci szybko połączyli jedno z drugim i przypomnieli o pewnej rozmowie z inwestorami dyrektora generalnego CD Projektu, Adama Kicińskiego. W przytoczonej konwersacji Kiciński zapewniał, że Keanu grał w Cyberpunka i bardzo mu się podobało.

Owszem, grał, choć - z tego, co wiem - jeszcze jej nie przeszedł. Ale owszem; grał i bardzo mu się spodobała.
Cóż… najwidoczniej Kiciński po prostu kłamał, a bogu ducha winny Keanu został w to wszystko zamieszany. Niektórzy bronią jednak honoru firmy, twierdząc, że Keanu mógł grać w Cyberpunka w trakcie swojej wizyty w Warszawie w siedzibie firmy, gdzie zaprezentowano mu wersję deweloperską. Jego rozgrywka prawdopodobnie nie trwała jednak zbyt długo, a aktor na własne oczy nie widział już ukończonej wersji gry.

W Epic Games Store czeka na was fajna promocja, gdzie do każdego zakupu gry ze świątecznej wyprzedaży, której cena przekracza 59 zł, dostajecie darmowy kupon na 40 zł, który automatycznie obniża wartość zamówienia o tę kwotę. Dodatkowo przez 15 dni Epic rozdaje 15 darmowych gier. Wystarczy zaglądać codziennie i odbierać. Nowe gry pojawiają się o godzinie 17 naszego czasu.

W poprzednim odcinku: Oto malowania samochodów, za które gracze w Forza Horizon 5 dostali bana na 8 tys. lat

6

Oglądany: 56775x | Komentarzy: 19 | Okejek: 129 osób

Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?

Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą
Najpotworniejsze ostatnio
Najnowsze artykuły

27.05

26.05

Starsze historie

Jak to drzewiej bywało