Trwała II wojna światowa i podczas gdy w Niemczech dzieci grały w planszówki wojenne, w kolaboracyjnej Francji wydano roku grę "Kolonizacja", która miała na celu podnieść młodych Francuzów na duchu przez nauczenie tego i owego o ich "imperium".
Wydana wkrótce po wybuchu II wojny światowej gra miała na celu uświadomienie najmłodszym Francuzom, jak ważne są kolonie wspierające francuską ekonomię. Karty do gry przedstawiały miejsca, florę, faunę oraz bogactwa naturalne występujące na poszczególnych terytoriach podległych, od Afryki Północnej przez południowo-wschodnią Azję aż do Oceanii. W grze podkreślone były możliwości jakie leżą przed młodym biznesmenem, który nie waha się odkrywać i kolonizować nowych krain.
Tak jak zostało to opisane pośrodku planszy, głównym celem gry było podziwianie wielkości przedsięwzięcia francuskich kolonizatorów. Kolonizacja terenu symbolicznie miała miejsce poprzez wbicie francuskiej flagi na obcej ziemi, następnie poprzez założenie szpitala, szkoły i w końcu wybudowanie portu. Końcową wygraną zapewniało przywiezienie do Francji bogactw naturalnych wydobytych ze zdobytej krainy.
Dwie z możliwych przeszkód: lenistwo i epidemia.
Kolorowe karty obrazujące bogate zasoby z całego świata, które można wykorzystać. Na zdjęciu powyżej dobra z Azji i Afryki: ryż, bawełna, guma, węgiel, drewno, olej, a nawet dzikie zwierzęta.
Zwycięzcą zostawał gracz, który wyeksploatował najwięcej kolonii i przywiózł największą ilość dóbr do Francji.
Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?
Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą