Joe Monster
Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…BO POWAGA ZABIJA POWOLI

Fotograf zdradza, jak naprawdę powstają piękne zdjęcia architektury i natury, które nas tak zachwycają w internecie

140 814  
609   58  
Nie raz pewnie podziwialiście kunszt fotografa, widząc w sieci takie piękne zdjęcia. Niestety, te malownicze dzieła to w mniej lub większej części zasługa kunsztu grafika komputerowego, który wie, jak podkręcić kilka parametrów obrazu, tak, by ten zwalał z nóg. Peter Stewart zdradził tajemnicę, jak są tworzone takie ujęcia.

Żeby to zilustrować, Stewart, znany i ceniony fotograf, zaprezentował kilka przykładów swoich prac, pokazując ujęcia jakie uzyskał, robiąc zdjęcia i co z nimi zrobił w Photoshopie. Jak sam napisał, stosuje tzw. bracketing, czyli robienie serii zdjęć z różnymi parametrami ekspozycji - na każdym z nich inny obszar zdjęcia jest odpowiednio doświetlony i pokazany. Dalej trzeba te zdjęcia połączyć w jedno, z każdego wybierając optymalnie sfotografowany obszar. Później jeszcze mozolna obróbka parametrów całego zdjęcia i mamy zachwycający efekt końcowy.

#1. Korekcja perspektywy i usunięcie przewodów elektrycznych w Photoshopie, podbicie kolorów przy pomocy Color Efex Pro

Color Efex Pro wykorzystany przy wielu poniższych przeróbkach jest darmowy i dostępny na stronach Google.


#2. Zmiana temperatury kolorów w Adobe Cameraraw




#3. Połączenie kilku zdjęć z różnymi nastawami ekspozycji




#4. Jedno zdjęcie skopiowane, obrócone i przycięte, a następnie zamaskowanie krawędzi łączenia, następnie rozjaśnione




#5. Zdjęcia z bracketingiem HDR, następnie ręcznie połączone w Photoshopie. W postprodukcji użyto Nik Color Efex Pro (NCEP)




#6. Zdjęcia z bracketingiem HDR, następnie ręcznie połączone w Photoshopie. W postprodukcji użyto NCEP




#7. Dwa ujęcia ręcznie połączone w Photoshopie. Perspektywa skorygowana w Cameraraw. Regulacja kolorów w NCEP




#8. Edycja pojedynczego ujęcia




#9. Seria zdjęć z bracketingiem HDR połączona w Photshopie przy użyciu funkcji "Merge to HDR". Postprodukcja w NCEP




#10. Zmiana kontrastu i kolorów, aby zmniejszyć mgłę i "ogrzać" ujęcie. Dodane zdjęcie nieba i wprowadzony edycją blask słońca




#11. Pomarańczowe niebo stworzone gradientem i korekta kolorów zrobiona w Adobe Camera Raw. Promienie słoneczne z blaskiem zrobione w Photoshopie




#12. Prześwietlone zdjęcie skorygowane przy pomocy Camera Raw. W postprodukcji użyto Nik Color Efex Pro




#13. Różne zmiany na niebie zrobione Photoshopem. Postprodukcja w NCEP


15

Oglądany: 140814x | Komentarzy: 58 | Okejek: 609 osób

Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?

Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą
Najpotworniejsze ostatnio
Najnowsze artykuły
Jak to drzewiej bywało