Ostatnio wróciliśmy po przerwie...




Celem takiej nieskładnej gadki jest wytrącenie przeciwnika z równowagi psychicznej. Należy tylko zachować ostrożność: nadmierne skupianie się na gimnastyce słownej może spowodować uratę rzeczywistej równowagi.
Jeśli nie podoba ci się pomysł że rozmowa jest wolą akcją, możesz zarządzać kary dla tych którzy za dużo gadają w trakcie walki. (Nie wiemy czy to dobry pomysł, ale zawsze to jakaś odmiana).



Praktykowanie to dobry sposób na zdobycie doświadczenia i umiejętności przez początkujących bohaterów. Każdy pierwszo poziomowy czarodziej musi od kogoś nauczyć się swojego pierwszego czaru, każdy początkujący wojownik potrzebuje kogoś kto pokaże mu jak się wymachuje mieczem i jak strzelać z kuszy.
Zamiast zakładać że nauczyli się tego w swojej przeszłości, możesz rozpocząć pierwszą przygodę w graczami wcielającymi się w szkolącą się młodzież. Daj im trochę niższe statystyki niż mają typowe postacie i przydziel im opiekunów i wychowawców. Młodzi złodzieje mogą należeć do Gildii, młodzi superbohaterowie mogą szkolić się na pomocników, młodzi przyszli zdobywcy kosmosu mogą być odpowiednikami kadetów albo harcerzy.
W ramach swojego szkolenia, ze swoimi opiekunami biorą udział w różnych przygodach. To wszystko wspaniała zabawa – doświadczeni dorośli biorą na siebie całe ryzyko pokazują swoje umiejętności a młodzi przyglądają się, uczą i pomagają na ile potrafią. Dopóki nie wydarzy się jakaś katastrofa która zabije dorosłych, pozostawiając młodych samych w jakiejś dziczy..
A jeśli to przeżyją, zasłużą sobie na wyniesienie do rangi piewszopoziomowych postaci.



Strzaskany piedestał to ważny moment w rozwoju postaci. Ktoś kogo podziwiałeś, komu chciałeś dorównać po spotkaniu okazuje się aroganckim dupkiem (albo nawet tym złym, jeśli lubisz gra bliżej krańców moralnego spektrum). To jeszcze jedna sztuczka w twoim rękawie do zastosowania, jeśli jedna z postaci twoich graczy podziwia kogoś w świecie gry.



Ratunek to szlachetny paradygmat przygodowy, Wszystko co musisz zrobić to ustawić zdarzenia tak by jeden z bohaterów dał się głupio złapać. A to robi się praktycznie samo!



Monolog złoczyńcy nad ciałami pokonanych wrogów to prawdziwy kawałek teatru. Oczywiście najczęściej poza złoczyńcą nie ma komu go wysłuchać, niemniej postaraj się.



Rodzice chcą troszczyć się o swoje dzieci. Co się więc stanie jeśli rodzice poszukiwacza przygód wpadną na weekend z wizytą?
„Co zamierzasz? Walczyć ze smokiem? Nigdzie nie pójdziesz, przecież on może cię zabić! Usiądź tu obie a ja upiekę trochę ciasteczek i przygotuję ci miłą, ciepłą kąpiel”.



Bądź ostrożny z mówieniem że zabierzesz coś ze sobą do grobu. To może być krótka podróż.



Źródło: Darths & Droids

Archiwum komiksu

--
Żyj wiecznie lub umrzyj próbując.