Ostatnio ktoś mówił niepochlebne rzeczy o szansach...
Jeśli nie wiesz jak prowadzić dialog jako postać, możesz wyjść z roli i spróbować opisać to co chcesz powiedzieć z tej perspektywy.
Tutaj… daliśmy wam przykład jak użyć tego w grze, by uczynić ją zabawniejszą.
Gracze: zrozumcie, że za każdym razem kiedy ktoś powie „mogło być gorzej” MG czuje się zobowiązany wymyślić coś, co pogorszy sytuację. To jedna z nienaruszalnych reguł RPG. Każdy MG, który zostawia taki komentarz bez echa, zwyczajnie nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.
MG: Jeśli gracz powie „Mogło być gorzej”, spróbuj tego: uśmiechnij się diabolicznie i powiedz „Wydaje się, że nic się nie dzieje”.
Poznawanie nowych postaci to zawsze zabawne i ciekawe doświadczenie. A przynajmniej powinno takie być. Daj swoim postaciom trochę osobowości żeby stały się niezapomniane dla graczy. Im więcej osobowości, tym bardziej niezapomniane. Nigdy nie ma się zbyt wiele osobowości.
NPC są bardziej interesujący, jeśli są trochę tajemniczy. Karczmarz to karczmarz i drużyna będzie go mniej lub bardziej ignorować. Ale karczmarz, który zdaje się wiedzieć troszkę za dużo albo karczmarz z nierozpoznawalnym acz dziwnie znajomym tatuażem albo karczmarz z kilkoma łbami potworów i wielkimi toporzyskami zawieszonymi na ścianie karczmy… to jest coś, co może PC dać do myślenia.
Jeszcze fajniej, że takie podejście można odwrócić i kiedy już się na dobre przyjmie, nagle to NPC bez żadnych wyróżniających cech staje się bardziej intrygujący…
Źródło: Darths & Droids
Archiwum komiksu
--
Żyj wiecznie lub umrzyj próbując.